"Maszatolsz, írd le egyértelműen amit mondani akarsz. Az iskola alapvetően nem szórakoztatóközpont, ahogy a matek/fizikaóra sem az. Ahogy már írva vagyon ne mosd össze a hittant a rajzórával, mi alapvetően az előbbiről beszélünk."
Aha, majd figyeld ki a skandináv országokat ahol lassan "szórakoztató központ" lesz az iskola. Kb minden mutatóban állva hagynak majd minket. A tudás megszerzésének a legjobb módja ha van rá belső késztetés. Magyarországon kérdezz meg random 10 éves gyerekeket szeretnek-e suliba járni. KB 10-ből 1 mondja majd, hogy igen. De a felnőtteknél is ez megy csak a munkánál.
Élünk. De minek? Költői kérdés! Most a munkának mert az "olyan jó".
"Szerinted. Valójában felfedezésélmény az amikor olyan mondanivalóra bukkansz ami szó szerint nincs is ott, ami fejleszti a személyiséged hogy megérted/elmerengsz rajta/elfogadod vagy elutasítod más gondolatait. A jó irodalomóra nem arról szól hogy elmondják mi mit jelent, ez egy közös gondolkozás, elemzés, ha neked nem is volt részed benne filmeken biztos láttad már."
Merengek és azt egy "demokratikus" (ahol egyenlő felek vannak) beszélgetésben szívesen el is mondom. Ott ahol elkezdik "jegyre" mérni és irányítani a beszélgetést mindezt "erőből" (mert hisz akkor egyest kapsz) menekülni kellene. Szerencsétlen gyerekeket sajnálom is mikor ilyesmiket csináltatnak velük a suliban.
"Akkor is elemzed ha csak elolvasod, de ez már a tanulási folyamat vége, ami egy gyereknek még tudatos tevékenység, az a készség megszerzése után automatikusan megy."
Te. Én nem. Egyszerűen vagy "magával visz" az alkotás vagy hidegen hagy. A véleményem meg sokszor akkor alakul ki mikor beszélek róla. Zenénél a legjobban megfogható a jelenség de irodalmi műveknél is érezni ilyet.
Amúgy mi ez a baromság, hogy mindenről legyen véleménye az embernek? Nekem egy rahedli dologról nincs.
"Szerintem sem a poroszos rendszer a legjobb, nem is állítottam ezt soha. Szalmabábot gyártasz."
Akkor ebben egyet értünk.
"Ettől nem fogja megtanulni a helyzeti, mozgási, elektromágneses energia összefüggéseit. A képletek nagyon jól rámutatnak az univerzum alapvető összefüggéseire, ezeket nem lehet elmesélni, vagyis az csak egy pongyolaság lenne, nem lehet rá építkezni később. A te humán-oktatás módszered kb. a bölcsészképzés analógiája, az ebből következő utópiában nem lenne se számítógép se internet kb. csak meditálgatna mindenki a kommunájában. A technikai fejlődéshez de akár egy épület megtervezéséhez is kőkeményen a természet/reál tudományos ismeretek kellenek, a humán oldal fejlesztésnek inkább az a szerepe hogy az egyén boldoguljon a társadalom"
Menni fog az. Szent-Györgyi Albert véleménye figyelemre méltó! Ha akkor egy olyan oktatást valósítunk meg mint amit ő javasolt most kb a világ top 10-ben lennénk. (De összereszelni is "jó" kiszolgáltatva a Német iparnak.)
https://www.youtube.com/watch?v=rtqhA4TtBrI
De hát akkor is tolták bele a képleteket. Nem kell. Ha megvan a belső késztetés a tudás felszedése közben megérted és megtanulod amit kell.