Abban részben egyetértek, hogy a reáltárgyakat ma -általában, mert van azért kivétel- nem jól oktatják. Pl. a fizika az egyik legjobban gyűlölt tárgy manapság, pedig a legfontosabb a matematika után (pontosabban, mellette). Pedig a fizikát eszméletlenül érdekessé lehet tenni, hiszen a különböző törvények, jelenségek, folyamatok legtöbbje, kiválóan bemutatható a gyakorlatban is, és rengeteg olyan példával is illusztrálhatók lennének, melyeket a gyerek is érdekesnek találna, mert látja maga körül nap-mint-map az életben. De erre nincsen idő, csak le kell adni a nyers anyagot a képletekkel, azt is sokoszor kizárólag szövegesen, aztán csodálkoznak, hogy a gyerekek 90%-ka utálja az egészet mert nem érti. Nem érti sem azt amit tanul, sem azt, hogy az miért fontos számára, sem azt, hogy azt miként alkalmazhatja a gyakorlatban is.
Itt vissza is kanyarodtunk oda, hogy miért csökkentik egy ilyen fontos tárgy óraszámát lassan évről-évre, miközben számos olyan óra van, amiből bőven elég lenne fele annyi is.