"A tudás megszerzésének a legjobb módja ha van rá belső késztetés"
A vallásról már 2hsz-ed óta egy betű sincs, ellenben egyre zavarosabb amit írsz. Most akkor kihátráltál a hitoktatás mögül?
"szeretnek-e suliba járni"
Szerintem Singapore-ban is jobban szeretnek playstation/xboxozni mint az iskolában vagy házi feladatban egyenleteket rendezgetni. Dolgozni sem szeretnek annyira emberek, a szabadidejüket másra fordítanák, de a világ már csak ilyen, vannak kötelességek amelyek elvégzése alapozza meg hogy legyen szórakozásra fordítható idő. Ezt is meg kell tanulni/szokni ahogy a társadalomban felnővő gyereknek sok egyéb egyéni szabadságáról is le kell mondania. Utópia még mindig amit kergetsz. Megoldási tervet nem vázolsz csak egy fikciót hogyha mindenki 100%-ban motivált lenne a tanulásra akkor milyen könnyen is lehetne tanítani.
"menekülni kellene."
Üres kijelentés, alátámasztás nélkül. Az osztályozás rendszere egyrészt hozzájárul ahhoz hogy megértsék hogy szar munkának következményei lesznek. Másrészt relatíve objektív alapot teremt a későbbi szelekcióhoz amit pl. az egyházi iskolák is alkalmaznak, egy jól tanuló osztályban más standard-et, módszert lehet alkalmazni mint egy nagy teljesítmény szórású társaságnál.
"Te. Én nem. Egyszerűen vagy "magával visz" az alkotás vagy hidegen hagy."
Az hogy ködös fogalmakat használsz nem változtat azon a tényen hogy az agyad elemzi a hallottak és felismeri mondjuk a szarkazmust, erre azért képes mert megtanulta ennek ismérveit.
"Amúgy mi ez a baromság, hogy mindenről legyen véleménye az embernek?"
Beszélt valaki ilyenről? Próbálj meg ne szalmabábokat gyártani és azokkal hadakozni. Egyébként az is egy vélemény valamiről hogy számodra nincs jelentősége vagy nem érted hogy mit jelenet.
"Ha akkor egy olyan oktatást valósítunk meg mint amit ő javasolt most kb a világ top 10-ben"
Van amiben igaza van, pl. nincs értelme adatokat magolni. Illetve ő is azt mondja hogy elmegy a könyvtárba miután a laborban talált valami érdekeset. Csakhogy a labor közelébe sem jut aki tanulatlan, vagy minden kis pudrénak kellene adni egy kémia labort hogy kísérletezgessen aztán ha felrobbantott valamit akkor nézzen utána meg hogy milyen atomok/molekulák vettek részt a reakcióban. Az alapoktatás arról szól hogy nem megyünk végig a felfedezések évszázados folyamatán, erre idő sincs, max. megemlítjük hogy xy a z században fedezte fel az adott dolgot ami ez és ez, ezt tudni kell mert erre építkezünk. Természetesen van helye a szemléltetésnek is, de ez egy korlátos eszköz.
"Ha megvan a belső késztetés a tudás felszedése"
És ha nincs akkor mindenki kimehet focizni, majd 8. végén tartunk kapura lövő versenyt?
Ismétlem: ha a vallás már nem téma akkor kiszállok, ahhoz nem vagyok elég motivált hogy az oktatási rendszer egészének problémáját kielemezzem:)