A iskolai hittan oktatás ami itt kérdés. Kiállsz mellette vagy ellenzed?
"Az osztályozás rendszere ahhoz járul hozzá, hogy ne merj kockázatot vállalni"
Én nem látom az összefüggést. Megtanulom az egyenlet megoldásokat, a vizsgán feltesznek kérdéseket és elő kell szednem a megfelelő megoldási sémát és alkalmazni. Arra esélyem sincs hogy a vizsga időkeretében kreatív géniuszként kitaláljam a megoldást arra amin sok adott tudományban jártas éveket ölt.
"Miért ne lehetne változtatni korábbi módszereken és gyakorlatokon?"
Lehet, csak nem tudsz erre életképes módszert mutatni.
"A többi dologra nem reagálok mert ebben is benne van a válasz. "
Baromira nincs benne. Ha focizni akar minden gyerek akkor milyen módszerrel veszed rá őket hogy mondjuk a matematika útján logikai képességekre tegyenek szert. Légvárat gyártottál egy vágyálom köré, csakhogy a kiinduló gyermek nem olyan csodalény amit te felételezel, az még a játékát sem adná oda a másiknak inkább elvenné azt, egy külső kényszerekből álló folyamat ami belekényszeríti a társadalom folyamataiba minket. Szabályok nélkül anarchia lenne az oktatási intézményekben is.
Az oktatás keretintézményei alapvetően megvannak, jól megfizetett szakmailag top tanárokkal való feltöltés a feladat. Egy intelligens szakember egyébként elég gyorsan képes felszedni azt a plusz pedagógia gyakorlatot amivel hatékonyan tud tudást átadni. Azonban ez olyan pénzbe kerül(piaccal versenyképes fizetés) amiből nem tud lopni a slepp, ezért nem is motiváltak erre költeni, a betonozásból sokkal többet lehet lenyúlni így az a prioritás. Ráadásul a végeredmény egy olyan szavazópolgár akiben megvan a képesség hogy átlásson a mellébeszélésen, ez megint nem érdeke a demagóg politikusoknak.