"Hittan oktatás ha a szülök kérik természetesen igen."
Nem, ha a szülő azt kéri hogy UFO oktatás legyen vagy homeopátia, addig nem ameddig nincs rá bizonyíték. A szülőnek nem tárgya a gyermek, ez az amit a konzervatív patriarchális világnézet nem tud megemészteni. Az én világképemben a szülő nem mételyezhetné a gyerek gondolatvilágát. Valamely tudomány(akár pszichológia) által alátámasztott nevelés ami elfogadott. A gyerek majd felnőttként saját akaratából tovább léphet a biztos talajról amit így kap, akár a lélekvándorlást is elhiheti ha úgy tetszik neki, de ahogy a gyerek testi úgy a mentális integritása is védendő cél lenne a társadalom által.
"És ezt mást módszerrel nem lehet tanítani?"
Gondolom elég okos vagy, és nem tudtál mondani más legalább ennyire működő módszert
"A beszélgetésünk alatt említettem a skandináv modellt, és linkeltem Szent-Györgyi Albert-et is"
Szent-Györgyi sem vázolt semmiféle módszert, kb. azt mondta hogy felesleges adatokkal tömni a fejünket. Ez úgy általában igaz, de pl. egy gyógyszer kutató fejében is benne van a periódusos rendszer releváns része, +molekulák, és a CERN kutató sem akkor csapja fel a szubatomi részecskék könyvet amikor ütközteti a protonokat. Szent-Györgyi fejében is rengeteg adat volt a kémia működéséről, enélkül nem lett volna képes felfedezést tenni.
Ugye azt mondtad hogy menekülni kell az osztályzás elől, viszont a svéd modellben:
Az iskolai értékelés nem osztályzatokkal, hanem egy A-F skálán történik, ahol az „A” a legjobb minősítés..
Tehát akkor ez sem jó, önellentmondásra jutottál.
"Mondjuk felkeltem a gyerek érdeklődést a matematika iránt?"
Hogyan? Ott a focipálya a haverokkal mint alternatíva. Keltsd fel az érdeklődését mondjuk csak a másodfokú egyenlet megoldására. Várom a _konkrét_ megoldásod, csak a lózungokat ontod magadból. A gyerek számára a játék ami vonzó nem a matek tanulás.