"Belinkeltem irányokat de többszőr írtam jobban figyelembe kell venni az egyént mert mindenki más."
Ez jól hangzik, de megvalósíthatatlan a gyakorlatban és itt vérzik el minden nem realista ember. Egy idealizált világot leírni nem nehéz, a gyakorlatban megvalósítani nehéz! Ha figyelembe akarod venni minden gyerek egyéni képességeit, akkor gyakorlatilag magántanárt kéne rendelni mindegyik mellé! Ez nyilvánvalóan lehetetlen. Közösségen belül pedig nem lehet úgy tanítani és haladni, hogy 20-25 gyerek össze-vissza halad, az egyik már tud deriválni, a másik meg az egyismeretlenes egyenletet sem érti. Ezt hogyan kezeled le tanterv szinten, és a gyakorlatban a tanórák szintjén egy osztályközösségben? Sehogy. De a rendszer most is olyan, hogy középiskolától felfelé már választható gyengébb, vagy erősebb intézmény, így a gyengébb képességű fiatalok nem ugyanazt a terhelést kapják, mint egy Top10 gimiben vagy az emelt szintű oktatásban. Vagyis a rendszer most is figyelembe veszi az eltérő képességeket, és választási lehetőséget is biztosít .
Általánosban viszont olyan alap dolgokat tanulnak, amit mindenkinek meg kell tudni tanulni, akinek nincsenek direkt komoly problémái. De még nekik is ott van a Nevelés Tanácsadó, akik kiállíthatnak egy papírt arról, hogy a gyereknek tanulási nehézségei vannak, és előírja számukra a fejlesztőt, a suliban pedig más elbírálás alá fognak esni osztályzáskor.
Azt viszont tényleg én sem értem, hogy Te a gyakorlatban mit látnál szívesen, ami nem csak a szavak szintjén szép, hanem meg is valósítható!