Ennel mar anno Stanley is jobb kepet csinalt, de a Google robotautoi azota eleg messze jutottak a fejlodesben. Egyebkent a sima sztereo kamerakep alapu melysegi terkepek altalaban az ingyenes szoftereket hasznalva is jobbak. Alternativa ket kamera helyett a time differential optical flow alapu melysegi terkep, ahol ket egymast koveto kepbol all elo a terkep, feltetelezve hogy a jarmu alapvetoen (foleg) elore haladt kozben. Ezeket a melysegi terkepeket aztan, amik mar magukaban is voxel alapuak, siman at lehet helyezni mintaillesztessel egy osszesitett voxel map-be, majd erre meg az eredeti kepet is ra lehet huzni texturakent. Ilyen technologiat hasznalt mar az 1992-es Commanche videojatek is, azota pedig eleg sokat fejlodtunk. Szoval a fenti cikkben szereplo pontfelho ma mar eleg gyenge probalkozas. Ennel meg az en diplomamunkamban levo implementacio is jobb volt (ok, kis SZTAKIs segitseggel), pedig az is majd ket evtizede volt... (anno generaltam mind common baseline stereo, mind time differential melysegi kepeket is)