"Tegyük hozzá, hogy a LiDAR meg minden az útra repülő zacskó előtt nyomna egy satuféket."
A LIDAR nem nyom féket, a szoftver nyom ami azt érzékeli hogy akadály van a jármű előtt, de jellemzően nem satuféket hanem lassít, akkor is ha egy madár repül át előtte. Ez amiatt van mert a menjünk biztosra óvatoskodás a fejlesztők alapbeállítása. Lehet olyat kódot írni ami nem ezt csinálja, sajnos annak az lesz a következménye hogy néha egy kisállat is belecsúszik a zacskó kategóriába, ezt a hibát jelenleg az emberek is elkövetik. A füst/vízszemcsék szórják a lézerfényt is, pontatlanabbak lesznek az egyes pontok, csökken a hatótáv mert messzebbről már egyáltalán nem talál vissza a foton. Én a képen is ezt látom, az egyenes vonalak helyén egy sáv jelent meg, illetve ahol kellően sűrű volt a füst onnan semmi. Van azért fejlesztői játéktér a lézer hullámhosszánál. Automated Driving in fog with 1550 nm LiDAR
"A buktatót pedig az optikai érzékelők tisztán tartásának HIÁNYÁBAN látom. Nem abban, hogy vannak."
Nyilván megoldható, csak pénzbe kerül a + mechanika vagyis csökken a LIDAR-hoz mért árelőny.
"Te is vezetsz nappal szemben, téged is elvakít a nap."
Az emberi szem más, illetve napellenzővel vagy a kezünkkel ilyenkor kitakarjuk a felkelő/lenyugvó napot, ez az amit nehéz lenne egy kamera esetén megcsinálni, persze lehet, ismét + pénz. Az éjszakáról nem mondtál semmit ahol ráadásul most is az anyázás van amikor a szembejövő fényszórója miatt gyak. vakon kellene vezetni. A LIDAR ugyanolyan jól lát ilyen gyenge fényviszonyok közt is, ez a klasszikus aktív/passzív szken szituációból fakadó különbség ami a természetéből fakadóan meg fog maradni, erre utaltam az elején.
"hogy az anyósa IS még sorban áll, hogy megkapja a saját Tesla-já"
Egyedi példa, olyan youtube videó is van ahol az amerikai pár azt mondja el hogy néhány nap alatt meg is kapta a model3-at a kereskedőtől. Hivatalosan a Tesla már nem publikálja a várólistát ami inkább aggasztó szerintem mint megnyugtató. Nekem olyan érzésem van hogy Amerikában már szépen leürítették a listát ami az EU-ban még vaskosra hízott, de várhatóan megkésve az EU piac is követi majd az amerikai dinamikáját. Kell valami plussz ami fenntartja/stimulálja az érdeklődést, mert ezek prémium járgányok prémium áron, az hogy konnektoros egyre kevésbé hat az újdonság erejével.