"Konkrétan sehol, mert nem ismert a waymo által használ ár."
Akkor kérlek miért hazudsz ilyeneket: " A #107-ben jött először elő az ár, amit speciel én írtam."
Nem értelek.
"Csak te hiszed naivan hogy ez a valós ár. Egyébként itt más árat írsz mint később."
Olcsósítottam neked 85-ről 80-ra. Nem gondoltam, hogy ebből az 5 ezer $-os "engedményemből" ekkora problémát csinálsz, hisz ez össz 6%-os eltérés. És nem nagyságrendi.
És ha nem tudsz más árat mondani, alátámasztani, akkor kénytelen vagy elfogadni amit én hoztam. Logikailag nincs más választásod. Csak a h.lye kisgyerekek szoktak rinyálni, hogy nemAAAANYI, nemAAAnyi, de nem tudom mennyi.
"Mi is lenne a teóriám? Idézd már be légyszi."
Most komolyan idézzem az összes őrült teóriádat amit már 1x soronként megcáfoltam ? NEM. Olvass vissza.
A logika szabályai szerint ugyanígy pontonként cáfold érvekkel, tényekkel, linkekkel ... ha tudod.
Ha meg nem, tedd fel szépen a kiskacsóidat.
"Másrészt ha valamire azt írják hogy 75.000 máshol meg azt hogy 85.000 akkor vajon miért nem a kisebb árral számoltál? "
Mert én HIVATALOS árat hoztam. Tényadat. Az újságírói 75-85 között lehet majd kapni találgatások meg TALÁLGATÁS.
Ezt azért érted ?
"És? Ez semmit nem mond el a technológiáról, ahogy arról sem hogy piacképes-e a termék."
Ha egy termék >2x annyiba kerül, mint a konkurens termék, és még többet nyújtani sem tud ... az nem piacképes (hacsak nem a zseni Lölő vagy)
"A waymo egy nagy flottát akar létrehozni amin kereskedelmi szolgáltatást ad, ahogy az Apple(a jelenlegi ismertek alapján) meg az Uber is."
És mond, hol is tartanak vele ?
Hány országban indult már el eme szolgáltatásuk ? 0 ?
"A paramétereket a fejlesztők ismerik és nem publikálják, akármennyit is vergődsz itt akkor sem fogod megtudni."
Namármost ott a google kocsik specifikációja, amit publikáltak, árral, technikai leírással ... én meg linkeltem neked.
Ennél többet mit akarsz tőlem? A forráskódját ?!??
"Nálam már arányokat tekintve a 60e USD meg a 85e USD sem ugyanaz. A te közelítő szinteden lehet. Nincs jelentősége az alapkérdés szempontjából."
Mármint hogy egy a 40-50 e$ kocsira még pluszba egy 60 vagy 85 e$ kütyüt teszel pluszba ... részletkérdés.
Amikor a konkurencia az alap 40-50 e$-ból megcsinálta.
Ha 10 e$ extra, már az is húzós, már az is +25% ár a 40-hez képest.
"Tedd be légyszi akkor mégegyszer hogy mondjuk a waymo jelenleg mennyiért is szereli be az autójaiba a saját LIDAR-ját,"
Betettem, hogy a google mennyiért.
Ugye nem gondolod, hogy a waymo annyival de annyival okosabb, hogy sokkal olcsóbban meg tudnák oldani.
Csodák nincsenek.
Bénábban + olcsóbban persze igen. Amire lépett konkurens is. Csak hát az meg igen béna.
Sose sakkozták, malmozták, römi ... bármi ahol követned kell a konkurens lépését és ellenlépéssel válaszolni ?
"Az életszerűtlen hogy egy ilyen LIDAR-al odanák meg az autót."
Az, mert ahogy te is beláttad ez "sz-rra" se jó.
Az ilyen "Waymo claims" precizitású reklámcikknek meg képes vagy bedőlni? Te tényleg nem tudod hogy működik a részvénypiac ?
"Ugye látod hogy a kereskedelmi termékük a honeycomb lidar -ból van az autó elején három darab. És ez ugye nem a felső fő LIDAR-juk. Ez így akár 112 csatorna is lehet(3*16 + 64), de nem ismerem a részletek, te pedig az egész számításodat 16 csatornával végezted el, aztán már belengetted a 8-at is. Látod ugye hogy hol csúsztatsz?"
Én csúsztatnék? Ki is írja, hogy "de nem ismerem a részleteket" ??
Hát te. Semmit se tudsz, semmiről sincs valós technikai információd, csak a sejtéseid alapján gondolkodsz.
Márpedig eddigi írásaidból messzire bűzlik, hogy se közlekedés, se robotika mérnöki végzettséged nincsen. Így aztán a sejtéseid még csak szakmai megérzés szintjét se érik el. A témához úgy szólsz hozzá és osztod az eszet, hogy csak egy hozzá nem értő AMATŐR vagy.
A 8 nyalábot megint nem én, hanem a google szállítója jelentette be. Hivatalosan. Több technikai részlet nem is kell, mert ez már magában is hipersz-r.
"Ma egy NYC-i taxi átlagos kora is csak 3.3 év."
Aham, mert meg van szabva. Idehaza pl az autók max életkora (+mérete +csomiméret) amit taxiként le lehet vizsgáztatni.
NY-ba durvább, mert típus-évjárat szerint meg van szabva, hogy mi lehet (yellow) taxi. Pl már 2007-ben elkezdték lecserélni apránként mindet hibridre. 2012-re már 59%-uk hibrid volt.
Hát még ezt se tudtad?
Olvasol egy információmorzsát, és egy egész "alternatív valóságot" kreálsz köré ?
Tudom, a tények csak zavaró tényezők egy ilyen alternatív világban, de egy google keresést azért megejtenék helyedben mielőtt leírsz ekkora ostobaságot a képzeletbeli világodból. Pláne, hogy én nem vagyok lusta egy kereséssel az orrod alá dörgölni, hogy mekkora ostobaságot írtál már megint le.
És hogy mennyit is mennek ezek a NY-i taxik? Ennyit:
De tudod mit, még ami maradt is porrá zúzom a logika tiszta oltárán :D
Ahogy írtad 3,3 év a ciklus, és 5 ciklust kellene egy LiDAR-nak kihúzni ... akkor 16,5 évig kellene a LiDAR egységnek üzemelni.
Szerinted kinek fog kelleni akár egy 3 éves LiDAR, amikor a 3 éves autó már nem ? 10 évesen mennyire lesz az már elavult technika, hogy még mindig azt az öreg kerregőt feltegye valaki egy új vas tetejére ? Azt se tudod, hogy a csapágya kibír-e egyáltalán akár 2-3 évet :D
Szaggassam tovább, vagy belátod magadtól is, hogy ez az elképzelésed legalább annyira hamvába halt, mint maga a LiDAR az autonom autókon ?
"Ezek szerint sikeresen, mert rájöttél hogy más célt szolgáló eszközöket nem szerencsés arányosítani."
Vagy csak ég a képed, hogy egy Tesla annyiba kerül, mint egy hasonló Mondeo.
És nem 15x annyiba, mint ahogy voltál kedves ámítani.
"Jelenleg a waymo-é a legfejeltebb önvezető platform, ha valaki kamrával csinál jobbat(éjjel-nappal, bármikor) akkor valszeg igazad van."
És itt a pont.
Megcsinálta. QED.
"Ahogy már írtam, nem végfelhasználók számára gyártják ezeket az autókat."
Aham, várjál, mindjárt elhiszem, hogy kizárólag a saját robotaxijaik számára.
Mert azokat aztán már holnap üzembe is helyezik. És bár egy autó ára is csillagászati, majd ez fog részeg utasokat hurcolászni NY belvárosában, és még meg is térül nekik.
Álomvilágban élsz.
"
1. Belinklesz egy olcsó kamerát hogy az 30 méterre ellát.
2. Megállapítom hogy ennek sok a 30 méter, és eleve up to 30 meters a hivatalos adatlapon, csak te nem azt nézted.
3. Belinkelsz egy drágább kamerát ami már up to 70 méter mert több az infra led rajta, ráadásul ideális magas pozicióba tették ahol valóban van amit megmutat 70-ről, van amit meg 50-ről sem.
Most akkor ki a pofátlan? Szerintem az aki menet közben(felsülések hatására) módosítgatja az álláspontját, vagyis te."
1, Magyarán felvetsz egy technikai problémát.
2, Szállítom a megoldást.
3, Neked nem elég jó
4, Szállítok egy brutál, sokkal jobb megoldást. (és nem a LiDAR árkategóriába)
Majd elkezdesz rinyálni, hogy de ezé de buzé nem jó.
De jó. Tettem egy állítást (30m aktív IR jól lát), és bebizonyítottam, sőt megdupláztam, hogy még akár 70-80m-ről is működik.
Más ilyenkor magába száll, hogy OK, QED megvolt és nem tudom megcáfolni, de ezek szerint te ehhez sem vagy elég intelligens, és tovább égeted magad. Nosza rajta, jót nevetünk rajtad
"Emléxel a Nokiára? Hiába volt drágább az Apple, mégis a Nokia halt el, az ár nem minden."
Amit nem fejlesztenek, az halott. Semmi köze az árnak a tudásszintbeli különbséghez.
Tényleg, miért nem adod el a kocsid, és veszel egy Polsi Fiat-ot ? Há ocsóóóóbb :D Ugyan se légzsák, se LE, de ócsóóó :D
Tényleg csak ennyire telik tőled ? Logikai bukfencre ?
"Egyébként miért is nem a Tesla infra kamerás felvételélt tetted be?"
Míg te a haldokló LiDAR mellett vagy leragadva, én már azt sorolom mivel lehet tovább fejleszteni a Tesla képességeit.
"Pongyola a szituáció leírásod, de az autó tetején lévő Lidar látja a távolról érkező autót, ez nagyon közelre nem lát, itt van a holttere, de ezt meg lefedik az autó elején/oldalán lévő lidar-ok."
Te tényleg nem jártál még BP belvárosban? A sok egyirányú 2 oldalon parkoló autókkal tele belvárosban ?
Mert akkor tudnád, hogy saroktól-sarokig állnak a kocsik (-járda, nagy ritkán zebra).
Csak bezoomoltam hasra, tessék egy életszagú példa: