Hozok akkor egy kis számítást, amiből azonnal látszani fog, hogy mekkora ökörség ez a német tanulmány:
Vegyünk alapnak egy hibrid (SUV) autót (2T+).
Teljesítmény hibrid, tehát KIZÁRÓLAG a fékezésből és a motorból nyer elektromos energiát, amit utána az elektromos motorok által táplál vissza a kerekekhez (nem plugin, nem lehet tölteni ! .... egyszerű, semmiféle áram hálózattal és áram termeléssel nem kell számolni ... maga termeli a saját áramát).
- Ebből a normál benzines változat 17-18L /100km-ert eszik meg.
- A hibrid változat (egy alig valami 1.9 kWh 69kg-os aksival) pedig 8-10-et (csak 3-4 km tiszta elektromos futásra elég !).
Tehát, egy nem is olyan nagy, csak 400.000 km-es futásteljesítmény alatt
- benyás megeszik 72.000 liter benzint
- a hibrid megeszik 36.000 liter benzint ... azaz a felét
Mindezt egy 69 kilós kis aksinak köszönhetően. Ráadásul egyszerűbb szerkezet, se turbófeltöltő, se kuplung, és még a fék se kopik negyedannyit se.
Tehát magyarázza meg nekem valaki (ha tudja), hogy egy 69 kilós aksi előállítása mennyivel környezetszennyezőbb, mint 36.000 liter benya (kb 36.000 kg ... 36 TONNA !!) elkészítése, szállítása, ELÉGETÉSE ?!?!!
Mission? Impossible !
A tisztán elektromos autók pedig még durvábbak, lévén nem nekik kell (a közel sem tökéletes) benzin motorjukkal termelni az áramot, (fékezési regenerálás ugyanúgy van)