"Értem. Ezen az elven akkor az önvezető autók soha nem fognak 10-20 km/h-nál gyorsabban menni ott, ahol autó parkolhat az út szélén..."
Abban a pillanatban, hogy minden (vagy legalabbis a legtobb) auto automatizalt, kepesek megosztani egymassal az adataikat. Tehat a mozgo auto belathat a parkolok moge a parkolo kocsik szenzorai segitsegevel. Ezt kiegeszitve a terfigyelo kamerakkal es a tobbi statikus varosi szenzorral kozel 0-ra csokkentheto a nem belatott terulet. Ahol megis marad ilyen, ott igen, le kell lassitani. (az embernek is le kellene, de nem tartjuk be)
" De itt most arrol van szo, hogy ha az ai mar olyan szituba kerult, hogy a lehetseges dontesek mindenkepp elonyos vagy hatranyos helyzetbe hozzak A szemelyt B-vel szemben, akkor hogyan kellene dontenie."
Arrol van szo, hogy ilyen esetben nem donthet MI, max. ember. Ha ezt alapszabalykent fogadjuk el, akkor minden rendszer eleve ugy keszul, hogy semmikeppen ne kerulhessen ilyen helyetbe. Extrem kockazatkerulo magatartas, de szerintem minden eletkritikus rendszernel ez lenne az alap.