Az FAA minősítés nem azért van, hogy kellemetlenséget, vagy kényelmetlenséget okozzanak a a repülőgépgyártóknak, légitársaságoknak és a pilótáknak. Hanem, hogy szavatolják a biztonságos légi közlekedést.
Oké... biztos repesne néhány repülőgépgyártó az örömtől, ha az FAA szabályozások, nem kötelezőek lennének, hanem csak olyan iránymutatók.
Azért remélem, soha nem fog eljutni a légi ipar odáig, hogy a pilóták 40 órás átképzésével, meg lehessen úszni egy FAA minősítést, vagy, hogy egy hibásan működő alkatrész vagy szoftver miatt, vissza keljen hívniuk a teljes gépállományt.
Még mindig a légi közlekedés a legbiztonságosabb, jó lenne ha ez így is maradna.
Ne ússzon csak meg senki, semmit, se a gyártó, se a légitársaság, se a pilóta. Lehet, hogy legbiztonságosabb közlekedési forma, de egy rosszul felkészült pilóta, mert a légitársaság nem készítette fel rendesen, mert a gyártó nem szólt az esetleges felmerülő hibákról, mert a szövetségi kormány megnyirbálta az FAA ellenőrök jogköreit - egy balesetben akár 200 emberi élet is odaveszthet (vagy műszaki hiba okozta, de a lényegen nem változtat). Egy autóbalesetben 1-2 ember veszik oda átlagban. Egy szimpla mezei autóbalesetet értek ezalatt, nem pedig tömegkarambolt.
autó: egy baleset - 1-2 ember esetleg 3-4.
repülő: egy baleset - 150-200 ember + a személyzet.
Úgyhogy legyenek csak továbbra is szigorúak az FAA szabályozások... sőt ha lehetnek, legyenek még szigorúbbak, s ne nyírbálgassák csak az FAA ellenőrök hatásköreit tovább. A politikusok mindig játszadoznak az emberi életekkel ilyen-olyan érdekeket kiszolgálva. Ebben az esetben a repülő ipar lobbistáinak érdekeit.