Kb 6 éve dolgozom otthonról, s a korábbi hozzászólókat olvasva azt gondolom hogy az kritizálja az ilyesmit aki még sosem dolgozott így vagy csak nincs rá lehetősége. Néha eltöltöttem 1-1 napot "bent a többiekkel" az irodában, hát a munkaidejük 30-50%-át elvitte a totál felesleges kommunikáció. Gondolok itt a jópofizásra, a pletykákra, vagy szimplán feleslegesen hosszan beszélgetnek egy adott feladatról, problémáról. Ráadásul a szóban elhangzottak gyakran használhatatlan információk mert a felére később nem, vagy máshogy emlékezik mindenki. Távolból írásban kommunikálva mindenki meggondolja mit ír le, ráadásul visszakereshető...
A munkaadónak is jó bolt: nem kell irodaasztal, szék, számítógép, telefon, fűtés, légkondi, kávégép, takarítás, az utazási költségről és időről nem is beszélve....
Nagyon nagyon kevés ember van aki inkább dolgozik mint hogy a fentiek valamelyikével "szórakoztatná" magát....
Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy egy olyan munkakörben ami kiszervezhető home office-ba, miért képtelen valaki esetleg mégis a távolból dolgozni? Lehet ez az illető olyan dolgokat igényel aminek semmi köze az elvégezendő feladathoz? Ha így van, akkor ez a munkavállaló nagyon nem hatékony, nem kell alkalmazni. A feladat / munka elvégzése (kiszervezhető munkaköröknél) a munkavállaló tevékenységén múlik, nem máson.