A forgalom akár 40 százalékkal is nőhetne, de ezek az önjárú járművek 60 százalékkal kisebbek is lehetnének.
Könnyebben kitilthatóak lennének az autók a városok belső területeiről, az így felszabaduló útrészek meg minimum duplázhatják az utcák áteresztési képességét (jellemzően a két oldalt parkoló autók közt ma már csak egy forgalmi sáv van).
A maximális sebességet le lehetne csökkenteni 40 km/órára, az utazási idők akkor is rövidülnének a szabályozottabb környezet miatt (ma városon keresztül az autók átlagsebessége 20 km/h).
Példa 1: egy jobbkezes kereszteződést teljesen máshogy közelít és kezel le az ember is, amikor az utak teljesen beláthatóak, mint amikor csak az utolsó pár méteren megállva lehet belátni az utcákba. Az autonóm járművek ezt le tudják kommunikálni egymás közt.
Példa 2: kerékpáros az út szélén 30 km/h sebességgel teker, autók hatvannal előzik, de a kerékpáros folyamatosan velük együtt halad, mert lámpáknál visszaelőz. Tehát az autósok feleslegesen előzik meg, mert nincsenek tudatában az előttük várható forgalmi helyzetnek.