Igazából anno nem azért tettem le a jogsit, mert vezetési élményre vágytam, hanem mert "A"-ból "B"-be, nagy távolságokra úgy akartam eljutni, hogy ne kelljen más bűzét szagolgatni a buszon/vonaton + oda mehessek ahová akarok, és amikor akarok, ne amikor egy menetrend megmondja.
Ergo a vezetést én már 16 éves koromban is csak egy felesleges időelbaxásnak gondoltam, csak éppen nem telt sofőrre és most sem telik. Ezerszer értelmesebben eltölthetném azt az időt, amit vezetéssel töltök és nem taxis, meg áruszállító vagyok, hanem helyszínen is bevethető IT-s.
Az önvezető előnyei... hmm... van hátránya egyáltalán? Csak nyerhetünk vele! Ahogy én látom:
- energiahatékony, spórolós eljutási mód a célhelyre
- az utazással eltöltött "halott idő", felszabadulása
- hosszabb távon a saját tulajdonú autók számának drasztikus csökkenése (minek saját, ha 7:00-ra ott áll a házam előtt felfűtve, járó motorral?)
- halálesetek és balesetek számának drasztikus csökkenése
- a KRESZ szabályok állandó betartása
- idővel magasabb utazási sebesség, így az utazások hosszának lecsökkenése
- egymással kommunikáló, ~1km-es sugarú körben egymást érzékelő autonóm járművek
A legrosszabb az, amikor autonóm járműveknek kell emberi sofőrök között közlekedni. Ez maga a pokol. Minél előbb minden járműnek autonómnak kell lennie, ez minden közlekedésben résztvevő érdeke.
Először a szokásos helyeken: Norvégia, Dánia, Svédország, Svájc, Szingapúr, Japán lesz majd ez megoldva jó, még a te éleredben. De Magyarországon? Ahol ezresével vásárolják a német lefingott dízeleket, miközben a világ már teljesen máshol jár? 40-50 év. Talán.