Az autógyártás évről évre egyre több automatikus rendszert tesz bele a legyártott járművekbe. Ami 25 éve luxus volt (tempomat, ABS, ASR, ESP), az ma már egyre inkább az olcsóbb kategóriában is megtalálható, alapfelszereltség. Pl. ABS nélküli új autót szerintem már sok éve nem is tudsz venni.
Ergo az igény minden oldalról megvan arra, hogy a sofőrről minél több terhet vegyünk le. A vezetés teher. A legnagyobb. Aki levezetett már 1 nap alatt 7-800km-t tempomat nélkül, az tudja, hogy egy ilyen apróság is mennyire iszonyúan sokat számít. A Teslások adott helyen már leveszik a kezüket a kormányról, holott az autonóm járművek száma még őrületesen kicsi... de megteszik mégis, mert az ember előbb-utóbb terhesnek érzi a vezetést. A folyamatos koncentráció, a folyamatos készültségi állapot, a stresszhelyzetek, ezek mind egyértelműen mutatják, hogy vezetési élményből rémesen kevés jut már a sofőröknek, helyette túlélés és munka van a volán mögött.
Biztos vagyok benne, hogy az elektromos járművek elterjedése egyre inkább magával hozza az autonóm járművek terjedését is.
Ha most megkérdezel egy középosztálybeli átlag autóst, hogy mit tervez, mi lesz a köv. autója, erősen esélyes, hogy hibrid/full elektromos autót fog mondani, de mondana ő Teslát is, csak nem tudja megfizetni. De majd ez is változik, majd a kínaiak belehúznak és lesz a Teslának jóval olcsóbb, de használható konkurenciája.
Nekem a köv. autóm (most egy 2.4-es Volvo S80-as dízel van) full elektromos lesz. Pl. egy használt Leaf, esetleg Ampera.