"Szóval kezdjük: egy átlagos sofőr évente kb. 20ezer km vezet le. Ez naponta 54km. Ez nem lehet megterhelő egy átlagos embernek sem."
A keresztapám a házuk előtt halt meg. Az A és B pont közti távolság kb. 2 km volt. Érted ugye? Nem, hogy 54km-en lehet hibázni és meghalni, de 100 méteren is megoldható. Amúgy a konkrét esetben úgy tudjuk, hogy egy ismeretlen autós lehetett a hibás, aki elhagyta a helyszínt. Vajon egy önvezetővel u.e. megtörtént volna? DEHOGY! Lenne egy csodálatos ember, aki az akkor 8 éves kislányát látja felnőni. Nem így lett.
A feleségem édesapja 160-180km/h-nál utasként vesztette életét. Anyósom testvére tavaly hunyt el, dettó utas volt. Mind élnének. Mind! És baz... ez csak az én családi példám. Hol van még ide a többi ember? ^^
Tesla: MENŐSÉG???? Te miről beszélsz? :-D Tudod mi a menő? Egy 911-es Porsche, vagy egy perfekt állapotú 1967-es fekete Chevy Impala, az menő! A Tesla meg remek elektromos és részben autonóm jármű. 1-2 hülyétől eltekintve senki nem vesz Teslát menőzésből.
Persze, hogy stresszes a vezetés mindenkinek. Vagy a dugóban rohadsz órákat, vagy azt figyeled, hogy mikor vágnak ki eléd szabálytalanul, mikor nem kapsz elsőbbséget, mikor néznek semmibe. Jelenleg a vezetés egyetlen működő módja az előregondolkodós maximálisan defenzív vezetés.
És a rendőrség szerint a gyorshajtók a legnagyobb probléma. Nettó baromság! A probléma a KRESZ szabályok be nem tartásával van, kezdve a telefonnal, át egészen az index és elsőbbségadás hiányáig. Főleg ez utóbbit tapasztalom én egyre gyakrabban.
Nem is azt írtam, hogy a hibrid/elektromos = autonóm. Azt írtam, hogy ezek lépések. Az autonóm járművek felé az első lépést az ezer éves tempomat indította el. Most már sok normális autó szerves része a sávtartás, parkolási asszisztens, távolságtartó tempomat, etc. Magyarul egyre több funkciót rá lehet bízni az elektronikára.