Én kivárok a javításra. Biztos lesz hozzá. Játszhatónak játszható, 40-50 fps megvan, benchmark szerint 43 átlag, 84 max. Azért ma sakkozok a grafikával, tegnap inkább játszani szerettem volna, mint tesztelgetni. Muszáj lesz, mert a második fejezet nyíltabb, részletesebb grafikailag, látótáv is nagyobb, emiatt érzetre ott már sajnos kevésnek tartottam a framet. Szebben is mutat, bár a havas rész is szép volt, csak ott a hó rengeteg mindent eltakart. Igaz a hóban mászkálás jól néz ki. Vadászat közben is érdekes volt a nyomokat tényleg, valójukban szemlélni a hóban, majd az elejtésnél a vérnyomok egészen élethűek lettek.
Aztán ma még megnézem azt is, mire állítja be optimálisan a GeForce Experience. Tegnap már el is feledkeztem erről. Remélem nem butítja nagyon le, bár tényleg az a helyzet, hogy közepes beállításokkal is egy az egyben olyan, mint a promóciós képeken.
Egyébként engem a játék eleje (téli rész, magas hegyek közt) a Skyrim emlékét hozta fel. Nagyjából hasonló, picit effektezettebb formába. Jut eszembe effektek. Köd, pára, hóvihar, szél, havazás, hóban lévő nyomok, vízen átkelés fodrozódása nagyon ott van a szeren. Nem beszélve a hó ruhára rakódásáról meg egyéb dolgokról. De amúgy a Skyrim is tudta ezek nagy részét, csak nem ennyire látványosan. Érthető, 2011 vs 2018 közt azért fejlődött az API.
A lentebbi (hegyről leérkezve) régióban azért már részletesebb a kinézet, mint más AAA kategóriás nyílt világú játéknál. Sokszor azt figyeltem meg, az átvezetőkben a lovak, emberek mozgása, kinézete kicsit olyan vízfestékes tónusú, de ez kifejezetten passzol ehhez az amúgy is természetes festményszerű (szvsz ez a legjobb szó rá) grafikához. És érdekes módon nem az a korszakalkotó, világmegváltó az egész kinézet, csak minden a helyén van és működik. Szép is, de már majd minden részletét láttuk máshol, más játékban. Nem is kellett feltétlenül az, hogy nyílt világú legyen. Csak egy példa: Tomb Raider legújabb rész --> Ott a sárban járkálás volt olyan, mint itt a hóban.
Nyilván azért lesz itt majd állejtéses naplementés, vagy felkeltés rész, csak tényleg nem éreztem azt, hogy bár egy nem mindennapi kinézetű játékról van szó még sem tartom (és ahogy olvasom mások véleményét, ők sem) korszakalkotónak. Mondjuk úgy, ahogy azt egy új GTA rész esetében már megszokhattuk.
Ti mit gondoltok erről? Titeket ez a kinézet mennyire hatott meg vagy lepett meg?