Nálam javult a helyzet. Átváltottam a render beállítást DX12-re. Mi változott? Az új részen (második fejezet) ugyanazt a teljesítményt hozza, mint az elsőben. Ez nekem megfelel. A beállításokban csak az Aniso filtert tettem 16X, 4X helyett, így jobb az élesség a messzebbi részekre is, és a többi maradt, ahogy a program magának belőtte alapból. Ez ilyen vegyes felvágott, van benne low-med-high és a textúra ultra. Jól is néz ki és szépen fut.
Ami még változott és ez még jobb hír. Nincs ez a megakadás játék alatt. Eltűnt. Szerintem a Vulkan api is lehetett ebben ludas. Viszont átvezető videók alatt megmaradt, de itt is javult annyival, hogy mikor megakad, nem megy tovább az animáció, hang, vagyis a történés ami épp folyik, hanem az is megáll, így amikor újra megy minden, akkor nem maradok le semmiről.
Ezt valószínű idővel patch formájában megoldják. Más: Majd megnézem programokkal konkrétan mennyivel fut, de szemre nekem okés. G-Sync kompatibilis monitorral játszom Freesync-el. Emiatt jobb is a helyzet, ha beesik az fps.