"Nem a városokról beszéltem, hanem a nagyvárosokról, mint Budapest."
Az a gáz, hogy nem látod demográfiailag. Azaz falu-kisváros, nagyváros-megyeszékhely, és főváros.
Ezek mind 1-1 csillagpont, amiben a fő csillagpont a főváros.
Így pedig ahogy szívja el a nagyváros a lakosságot a kisváros és falvakból, úgy szívja el a főváros is ... csak még a nagyvárosokból is.
Ez pedig egyirányú út, nem visszafordítható. Ahol a munka, ahol a pénz, oda mennek az emberek.
Budapestnek meg nem a lakosság száma amit csökkenteni kell. Nem azzal van gond.
A struktúrájával, azzal van gond.
Ahogy már annyi de annyiszor leírtam: a sugárút rendszer kizárólag körút rendszerrel együtt hatásos (pókháló).
És ugyanígy a tömegközlekedés, ami mily meglepő pont ugyanezen sugárutak és a pár körút mentén megy.
A cikk (meg az elképzelés) szerintem a Tesla elektromos kamionja miatt született. Akkora aksipakkot ami egy kamionhoz kell már nem tartom rentábilisnak. Ezen a téren inkább a H2-re teszem le a voksomat.