Ez általánosan semmiképp nem lehet kijelenteni, jelentős helyi és szezonális eltérések vannak. Egy kistelepülésen fűtési szezonban simán lehet nagyobb szmog mint Budapesten a háztartási tüzelés miatt, a közlekedés aránya ilyenkor valóban elhanyagolható. A légutakra nyilván nem a CO2 ami veszélyt jelent hanem leginkább a kis(<2,5 mikrométer) részecskeméretű por(PM2,5). Budapesten 2015 február és május közt 18.6% származott a közlekedésből 23.3% a biomassza égetésből(magyarul tüzelés). A képlethez még azt érdemes hozzávenni amit mindenki józan ésszel is tud hogy az út mentén jóval nagyobb dózist kapunk a közlekedési szennyezésből mint beltérben(kémények mellett meg kevesen sétálgatnak). Illetve azt hogy az EU a belső égésű járművek kibocsájtását még tudja szabályozni(egy szintig, de ez egyre drágább), azt hogy Pista bácsi mit éget azt nem.