Senki nem mondta, hogy a robotizált közlekedés nem fog áldozatokat követelni. a cél az volna, hogy mondjuk 10-szer kevesebbet követljen, mint az emberi irányítású járművek. Mos éves szinten úgy 1,3-1,5 millióan halnak meg közúti balesetekben évente és pár millióan maradandó sérüléseket vagy egészség károsodást szenvednek. Ha mondjuk sikerrülne a halálozási számot automatizált közlekedéssel levinni. 300 ezerre az már évi 1 millió megmentett élet.... amúgy autómata uber kisérleti jármű 1 ember halálát okozta, olyan balesetben amit a Tesla okozott talán világ szerte 1-2 tucat volt. (olyan esetket most nem számolom, mikor valaki takarásból elélépt 3 méteren belül egy Teslának. az elkerülhetetlen még automata mellett is. Amúgy a tesla soha nem volt teljesen önvezető jármű. valójában egy fejlett vezető támogató rendszerekkel felszerelt eszköz, mely igényli az emberi felügyletet. Ha mondjuk egy 5-ös skálán értékelve a teljesen automata rendszer 5 pontos a Tesla jelenleg valahol a 2-3 körül tart a skálán. A gyakorlatban bár nem a legújabb hanem a 3 évvel ezelötti modellekkel tesztet, amit egy magyar tulajdonos csinált. otthonról lement Budapestről gyakorlatilag valahová a balaton felvidékre. (egy idősebb 60 körüli fickó....
Mivel a tesla ütközés elháritással és úttartással van felszerelve. Gyakorlatilag 2-3 szor kellett csak az autópályán beleavatkozni a vezetésbe. az út 99,9%-ban egy autópályán hibátlanul tartott az irány lassitot, gyorsitott a forgalom ritmusában. (sávváltáshoz kikell rakni az indexet a többit a kocsi elintézi, ha biztonságosan megteheti. Egy autóút vagy autópálya szépen kimért felfestett sávok vannak, amik egyértelművé teszik, hol halad az út. tudja követni a kocsi.
Abban a pillanatban, ahogy leért balatonra és áttért a északi part fele, ahol gyakorlatilag már csak egy országút halad romlott a helyzet. amikor meg végképpen letért az országútról és rátéert a kis faluk közt vezető aszfalt darabokra, amik az utat jelentik teljes lett a káosz. nagyjából göze nem volt a kocsinak hol is megy az út. Simán átronygyolt volna a körforgalmakon neki ment volna az úton belógó parkoló járműveknek. Tehát ahol nem egyértelmű az út vezetés, nincsenek vonalak sávok teljesen megkergül és életveszélyessé válik. Göze nincsen csori autónak, hogy hol halad és merre. erősen támaszkodik az egyértelmű útburkolati jelekre. Ezek hiányába elkeveredik. Ezért is van sávtartó automatikáva felszerelve. ah nincsen sáv meghülyül.. :)
de senki nem is állítótta, hogy a robot autok tökéletesek és kész vannak. majd úgy 15-20 év múlva lesz, mikor valaki békésen szonyokálhat már amig az autó magától elmegy A-ból B-be. előbb vagy utobb biztonságosan el fog menni, de az nem ma van vagy holnap. amit tudunk, hogy ez biztosan be fog következni valamikor. :)