"Bár inkább az a jellemző hogy az eladott autónál a Tesla azt is lekapcsolja ami volt"
Raadasul az EU kotelezte arra, hogy tovabb csokkentse az autok tudasat, mert az EU teruleten belul nincs engedelye magasabb automia szintu szoftver haszalatara.
Egyebkent az automata vezetes megoldhato jelenleg is. Igaz, hogy a mai biztonsagos szoftverek (pl. a Google fele) egy atlagos hagyomanyos utcaban csak kb. 4-5 km/h-val mer menni es a legtobb magyar mellekutat automatikusan parkolonak vagy offroad teruletnek azonositja, de alapvetoen ez csak azt jelenti, hogy az emberi vezetok sokkal batrabban es vakmerobben vezetnek, mint ami a tenyleg biztonsagos utazosebesseg (4-5 km/h) lenne a jelenlegi rosszallapotu utakon.
Ket irany van kialakuloban. Az egyik, hogy a butabb autokhoz igazitjak az utakat, tehat biztonsagosabba es jobb minoseguve teszik oket. A masik pedig az emberi vakmeroseg lemodellezese, hogy az auto alkalmazkodjon az emberek nem biztonsagos vezetesi szokasaihoz. Az utobbi szeritem hibas megkozelites, bar nagysagrendekkel olcsobb mint tesztpalya minosegre felhozni minden mai utat. Pedig az lenne a helyes.
A Telsa a navigate on autopilot rendszerben kepes sav es sebessegtartason kivul valodi legalabb reszben felautonom modra. Ez viszont csak elozetesen beolvasott utvonalakon lehetseges, ahol semmilyen tabla nem szukseges, mert az auto rendelkezik az osszes tabla es az osszes sav adataival es csak a gps alapjan mert durva koordinakat pontositja a savtarto rendszerbol jovo infokkal. Minden navigacios adat a terkeprol jon es igy az auto elotte emberek altal mar tobbszor levezetett utvonalakat kovet. (kb. mintha a Google street view auto utvonalat kovetne, nagyon pontosan, csak eppen a Tesla sajat terkepezo autoiet) Igy tobb emberek altal kijelolt utvonal drabjaibol mar ossze tudja vagni a pontos utvonalat. Akkor van bajban, ha atepitenek valamit es errol nem szolnak a cegnek vagy valaki beleparkol az elore kijelolt utba, mert kerulni magatol nem fog, csak megallni es dudalni tud. Ez kb. a 3-as onvezeto szint es jopar teszteles alatt levo automata busz is pontosan igy mukodik. Ha kombinaljuk a pontosan kitablazott, jol olvashato jelzesu utakkal, akkor nagyjabol a legtobb feladatra ez eleg is lenne.
ps: Az onvezeto autoknak sokkal jobb lenne, ha fenyvisszavero csikok lennenek a savok kozepen, bennuk a gepek altal konnyen olvashato kodokkal. Ez megoldana a savok felismereset es azt a kerdest, hogy hol van felfestes az onvezeto autok szamara es hol nincs. Raadasul onnantol a savok szeleit is csak az emberek miatt kellene jelolni, mert az onvezeto kocsik ugyis mindig a vonal kozepen mennenek. Ez a tobb vonalas, neha nem egyertelmuen ket zarovonal kozott halados megoldas sokkal benabb es kevesbe pontos, de abbol alakult ki, hogy az emberi soforok nem lennenek kepesek milimeter pontosan egy vonal kozepen tartani az auto orranak a kozepet, akar orakon at. Egy szamitogepnek meg ez az igazan trivialis feladat.