"Másik probléma: a videójátékok teljesen más eset, mert ott egy központi algoritmus vezérli le a mozgásokat. A cikkben említett célnál meg pont a decentralizáció a lényeg."
Nem minden jatek eseten igaz. Ahol a kozponti algoritmus csak a celokert felel (mondjuk azert mert a jatekos iranyit minden egyseget), ott az egysegek sajat maguk donthetik el, hogy milyen modon jutnak el a celjukhoz.
Ez ket reszbol all, egyreszt meg kell beszelniuk, hogy ha ok lepnek egy uj mezore, akkor mas ne akarjon odaallni. Ezt jellemzoen egy kozponti foglaltsagi tablaval szoktak megoldani, de kivalthato egy mindenki beszel a mellette levo kinezett ures mezo kornyezeteben levo osszes egyseggel algoritmussal. Map mark/unmark helyett egy dupla for cikus, utkozes (azonos igenyek) eseten meg aki elobb keri, az kapja.
A bonyolultabb resze az, hogy megkerjek egymast, hogy engedjek be oket. Ez a fenti demoban sincs meg, ehelyett a feladatokat adjak at. Tehat ha van egy robot aki nem tud bemenni a kinezett helyere, mert mar korbealltak a tobbiek a lyukat, akkor szol a legkozelebbinek, hogy menjen odebb eggyel, az szol a mellette levonek, hogy menjen odebb eggyel, stb. mig a vegen befer a kezdemenyezo robot a mellette allo helyere. Ez a mindenki uljon beljebb egy szekkel algoritmus amit egyetemi eloadotermek megtoltesekor is latni (neha). Ez egy onszervezodo megoldas, de csak azt biztositja, hogy minden helyre keruljon egy egyseg, nem azt, hogy minden egyseg a sajat kinezett helyere keruljon. Tehat autok eseten kevesbe mukodik, egyforma jarmuvek igeny szerinti kiosztasahoz tokeletes.
Az lenne a nagy szam, ha meg tudnak beszelni, hogy felreall mindenki es beengedi az adott egyseget az adott helyre. Mindezt onszervezodo modon, mint amikor a repulon felallnak es felreallnak az emberek, hogy beengedjek a legbelso szekre kesve erkezo embert. Ez kell a tenyleges automata autok vagy cellal rendelkezo raktari robotok kezelesehez. (a gyakorlatban persze tobb hely van, mint amennyi jarmu, tehat nem egy mar beallt grid lock-ot kell feloldani)