Az a siker, amikor agyon van dotálva? Itthon egy 11 millás kocsihoz adnak 2,5 millás ingyen pénzt? (Nissan Left). Ami ráadásul hosszútávú autózásra alkalmatlan. Mindezt egy olyan országban,ahol az autó tulajok úgy 90% nem engedhet meg használt autóra sem ennyit...
Vagy Norvégiában, ahol akkora dotációt sikerült rátenni, hogy az állam már könyörögni kezdett, hogy ne vegyenek többet...?
Ez ám a "siker"...
Sajátos a siker definícója manapság no...
A több száz kW-os töltön is röhögne egy igazi airliner. Nézzed már meg micsoda energiaigénye van a repülésnek. Abból számold ki a töltést és üljél seggre...
Egy Q200 gép egy úgy 2200 liter üzemanyagot eléget egy 1000 km-es út alatt úgy, hogy a teljes meghajtás hatásfoka kb. 40% felett van.
Ehhez képest akkor egy villanygép 90% körüli hatásfoka, akkor azt jelenti, hogy a 2200 liter keró energiájának elég mondjuk a fele és picit leveszek még.
1100 liter, az kb 900 kg.
1 kg keróban van 43MJ, ami 12 kWh. Tehát a gépet egy forduló alatt teli kéne pakolni 10800 kWh árammal. Egy 1000 kW-os töltő ezt majdnem laza fél napig töltené és 80%-os hatásfok mellett a hulladékhő lenne 200 kW.
1000 kW = 1 MW, az egy kisebb falu csúcsfogyasztása.
Ilyen az, amikor nem számol az ember még középsulis szinten sem...
Jelenleg 11000 kWh töltéshez a Li-ion akksival meg sem valósítható, mert nagyobb lenne az akksi tömege, mint a gép teljes felszállósúlya. Úgy, hogy a gép alig 500 km/h utazósebességgel bír.
De persze lehet hinni mindenben csak a fizika felpofoz elég hamar.
Azt is alig várom, hogy ha valaha lezuhanna a gép, akkor ilyen töltésmennyiség eldurranásának mi lenne a következménye...