Van shield management is a Lázadó gépekben, pontosan úgy ahogy leírtad. Pl az X-Wing cockpitben a műszerfal fölötti jobb oldali kör alakú kijelző mutatja hova van fókuszálva a pajzs. A birodalmi gépeken pedig ehelyett az van, hogy a teljes energiát át tudod vezérelni vagy a hajtóművekre hogy azonnal visszatöltsön a boost, vagy a fegyverekre amik akkor egy rövid ideig nagyobbat sebeznek, mindezek a standard engine és fegyverek közti energy management mellett.
Harc közben fegyver management tényleg nincs, de upgrade-ként tudsz választani olyan lézerágyút ami pl gyorsabban lő, de rövidebb távra vagy lassabban tölt vissza, vagy olyat ami ritkábban lő de sokkal nagyobbat sebez. Minden fejlesztést igyekeztek úgy megtervezni, hogy ne legyen egyértelmű upgrade a meglévőtől, hanem az előnyök mellett hátrányokkal is járjon, így tudsz minden gépet a saját játékstílusodra szabni.
Szerintem egyáltalán nem árkád olyan mértékben mint a Battlefront 2 űrcsatás része. Nem is egy IL2, szerintem egy nagyon jól eltalált balanszban van a szimulátor és árkád között. Teljesen szimulátorra nyilván nem csinálhatják, mert nem lenne gazdaságos. Mivel Star Wars ezért eleve nagy közönségre kell lőniük, mert ha túl bonyolult lenne az is felháborodást keltene bizonyos rétegnek. Illetve igen, irányíthatónak kell lennie egy controllerrel, szintén gazdasági okokból. De szerintem jól meg van oldva, mert kényelmesen el lehet irányítani egy controllerrel is, ha nem vagy annyira maximalista az energia managementet is le lehet egyszerűsíteni, ha meg többet akarsz kihozni akkor arra is van lehetőség. Még konzolokon is lehetővé tették a joystick támogatást, szóval a játékot tényleg törődéssel csinálták a klasszikusok alapján. Vszeg limitált budget-ből, ami érződik a kevés tartalmon, de jó eséllyel ez a Squadrons csak egy óvatos teszt, hogy mennyire lehet eladni 2020-ban egy Star Wars-os űrhajós játékot, aztán ha csinál az EA vele annyi pénzt amennyit elképzelt simán lehet h következő E3-on gyorsan be is jelentik a Squadrons 2-t immáron teljes árú játékként ami akár mind3 filmes korszakot lefedi.