Végül valamivel több mint 54 óra alatt értem a végére, a Frozen Wilds még vissza van, eddig egyértelműen év játéka számomra PC fronton. A zenéjét sosem unom meg hallgatni, annyira át tudja adni az érzést ami a történetet kíséri: epikusság, végzet, titkok, harc a gonosz ellen. Jó hogy annak idején nem néztem belőle videókat, így nem egyszer voltak áll leejtős pillanatok. Nemcsak arról van szó hogy zseniális történetet raktak össze, de felépítettek egy majdhogynem mitológiát is hozzá, a lore pedig itt mindent visz. Ilyen téren csak a Nier mérhető hozzá.
A harcok baromi élvezetesek, nincs tuti fegyver, minden ellenfél más megközelítést igényel. Rávesz arra hogy gondolkodj, improvizálj, használd ki a környezet adta lehetőségeket, az ellenfél gyengeségeit, tervezz majd csapj oda keményen. Legalábbis a gépeknél, embereknél már más a helyzet. Akkor jöjjenek a negatívumok is:
A skill rendszer elég szegényes, inkább bónuszokat ad mint új képességeket. Tulajdonképpen már a kezdetektől mindenünk megvan ami a sikerhez kell. Másik dolog pedig a lopakodás, illetve ennek hiánya. Magas fűben tudunk ugyan sunnyogni, de például egy bandita tábor bevételekor értelmetlen óvatoskodni, túl könnyen kiszúrnak, nincs hova bújni és nincsenek a lopakodást támogató skillek. Közelharc majdnem használhatatlan, annyira látszik hogy az egész harcrendszer a távolsági fegyverekre lett kitalálva, ez pedig szinte ellehetetleníti a csendes gyilkolást. Ez elég problémás mert két nyílvesszőbe bele lehet halni, nincs középút, így egy frontális támadás semmivel sem kecsegtetőbb mint lapulni a fűben.
Grafikailag nem lehet panasz, a látvány pazar, a térkép nagy, de nem frusztrálóan nagy, és a környezet kellően változatos: erdős területek, sivatagok, hó borította hegyláncok, folyók, tavak, pusztaságok váltják egymást. És mindezt egy letűnt kor maradványai szegélyezik, romos épületek, kiégett autóroncsok, szemét és egyéb cilvilizációs hulladék.
Gyűjtögethető holmiból elég sok van, ám az értük kapott jutalom nem éri meg a fáradozást, mindent meg lehet venni vagy szerezni a küldetések során. És ha már itt tartunk, látszik rajtuk az igyekezet, nem olyan sablonosak mint az AC-ban, érdekes karaktereket ismerhetünk meg, segítenek jobban megismerni a világot, némelyik végkifejletére még a döntéseinkkel is hatással lehetünk. Kellően változatosak, néha meglepően fordulatosak.
Nagyjából ennyi, nagy élmény volt, magyarítás után jöhet a new game+