Hát most vagy új vagy a szakmában, vagy ideáig egy kő alatt éltél...de jó reggelt kivánok, ez mindigis így volt a szimulátorok világában, nincs mit ezen csodálkozni. :)
És ahogy a mondás is tartja: amig lószar van, veréb is van.
Én sem tartom túl jó ötletnek ezt a fajta árképzést, hisz eltelik 4-5 év, jön egy új verzió a szimből, vagy egy teljesen másik szim, és nagy valószinűséggel dobhatod a francba a száz dolláros addonod. Mint mostanság a sok P3D júzer...gondolom nincsenek mostanság túl jó hangulatban...én se voltam abban, mikor egy kazal megvásárolt FS2004 cuccomat kellett átadnom az enyészetnek.
Szóval én is sokallom picit néha az árat, de átlátok a másik oldalra is:
Próbáld magad beleképzelni a fejlesztők helyébe: ezek általában 3-4-5 vagy még ennél is több fős csapatok, dolgoznak egy-egy cuccukon éveket (ha komolyabb a cucc) de hosszú hónapokat biztos. Aztán eladnak belőle jó esetben párezer, rosszabban párszáz darabot. Kivéve persze a legnagyobbakat, ők kaszálnak egész biztosan sokáig, sokat - de ők a ritka kivételek.
Szóval ennyi eladás alatt kell(ene) visszahozniuk a ráfordított idő-költség-stb árát. Talán nem árulok el vele titkot, ha azt mondom, ez a legritkább esetben sikerül. Jó ha kijön nullszaldóra vagy szerény nyereséggel. Nem véletlen, hogy a developerek legtöbbjének van rendes, normális IRL állása is, az addon gyártást csak megszállottságból csinálják, az üzleti része másodlagos.
És akkor még nem beszéltem az ismertebb, felkapottabb warez oldalakról, ahonnan a megjelenés napján már szedheted is le ingyér' a cuccot. Nyílván szemmel látható kárt okozva ezzel a developerek pénztárcájának.
Te dolgoznál egy repcsin két évig, oké, ne teljes állásban, csak délután hétvégente szabadidődben...te mennyit kérnél el érte? 10$? 20$? Ugye hogy nem...
Aztán eladsz belőle mondjuk két-háromszázat ha szerencséd van és minőségi a munkád. Akkor most megérte?
Szóval nem háborogni kell, hanem megnézni az érem másik oldalát is...