"ja értem, de ha engem pont ez a része érdekel és ezt hozom fel kritikának akkor én rosszul tudom és az én problémám, nem a játéké?"
De nem ezt hoztad fel... :) Én pedig neked válaszoltam. De ha téged is a műrepülésben lévő hiányosságok zavarnának, akkor arra azt válaszoltam volna hogy törődj bele, köss kompromisszumot, tanulj meg vele együtt élni - így is a legkomplexebb, legszebb, legnagyobb tudású szimulátort használhatod. Persze, lehet ajajogni, meg nyafogni a fórumokon, de én személy szerint túl sok értelmét nem látom - vagy eljut a developerekhez, vagy nem. Oda upvote-olj ahol már sok szavazat van, és egyet is értesz az adott problémával, ennyit tudok ajánlani.
"ÉS a fejlesztő hiába nem lusta vagy jora akarja megcsinálni, de aha az alapjátékban nincs meg hozzá az a fajta paraméter amit állithatna"
Erre ott van Geri (ekre) válasza. Tökéletesen leírja. Igenis a fejlesztő hibája/lustasága/hozzáértése az, hogy egy addon mennyire sikerül jól. Nem tudom mennyi tapasztalatod van a fejlesztésben, de már jelenleg is paraméterek százait-ezreit lehet állítgatni kedved szerint, melynek eredményeképp egy közel tökéletes állapotot is ki lehet akár hozni a dologból. Az már más kérdés, hogy ez iszonyat pepecs és időt rabló dolog, és sok dev team ugye úgy működik hogy a deadline-t tartani kell, akár kész a cucc akár nem. Így legtöbbször félkészen kerül piacra a repcsi, amit kedvtől/időtől függően nekiállnak peccselgetni ideig-óráig.
"egy jozan gondolkodással el lehet dönteni, hogy egy 20 tonnás repülögép hogyan mozog a levegöben az eddigi tapasztalatok ( repnapok ,videok és beszámolok) alapján."
Erről beszéltem az előző hsz-emben pontosan. Sacolgatni tudsz. Aminek az eredménye egy SZÁMODRA reálisnak TŰNŐ dolog lesz. Nem pedig a tényleges, valós FD. Nyílvánvalóan a gépek töredékével sem repültem igazából, mint ami jelenleg az FS-ben elérhető, így én is a saját érzéseimre alapozva döntöm el, hogy egy repcsi mennyire jó NEKEM. Aztán egy dolgot tudok tenni: ha a szimulátor nem idomul hozzám, idomulok én a szimulátorhoz: például ha én úgy ítélem meg hogy túl érzékeny a csűrő egy adott gépen, akkor kisebb mozdulatokkal fogok repülni az adott gépen. Ha pedig olyan dolog nem tetszik ami ellen nem tudok tenni, akkor vagy megpróbálom magam meghekkelni amennyiben van rá mód, vagy beletörődöm hogy ez ilyen, és ha szerencsém van, egyszer majd megfixeli a dev team. Amúgy az esetek többségében nálam valamelyik a kettő közül előbb-utóbb bekövetkezik, szóval nem aggódom. :)))
"ÉS ha ugyan igy én is visszakérdezhetek, netán van szakszod vagy repülted az F18-ast vagy bármelyik másikat a zlinen kivul, hogy meg tudod mondani, hogy nem szar amit tud? Mert ha nem akkor az is csak szubjektiv"
Így van, ezt írtam én is feljebb.
"hogy a régebbi szimek is sokkal jobban tudták, mert még a régi Il-2 is ha neki repültél valaminek akkor arra reagált"
Ez a "sokkal jobban tudták" megint csak szubjektív. Régebben rengeteget Il-2-ztünk multiban, és már ott sem érdekelt hogy leszakad a szárny ha nekimegyek egy másik gépnek vagy tereptárgynak. Illetve annyiból érdekelt, hogy jókat röhögtünk rajta mindig, meg levideóztuk, leszkrinsotoltuk, de kész, ennyi. Ha nem lett volna ez a fícsör, engem az se érdekelt volna. Amúgy szerintem a régi szimulátoroknak se volt a te értelmedben vett fizikája, csak egy adott szituációt szkripteltek le, és kész. Amire te azt hiszed, azt mondod hogy fizikai szimuláció. És pont az Il-2 az, amin ezeket a szkripteléseket nagyon-nagyon érezni. Ez az én szubjektív véleményem.