a válasz egyszerű. kb úgy készül a default scenery ahogy Clidey is írta, kiegészítv azzal, hogy OSM adatbázisból - és még nyílván a Bing adatbázisából is, stb - információt nyernek ki adott épületről.
egy autogen épület legenerálásánál az alábbi adatokat dolgozzák fel
típusa (residental, industrial stb)
méretei
színek (ez leginkább Azure AI-val)
régió (építészeti jellege milyen)
öööö biztos jutna még eszembe :)
Bazilika helyén azért csak pacát láttál, mert az épület típusok közül a templomokra még nincs kész assetjük, így azok helye zömében üres. persze nem mindenhol, ha valamelyik épületnél nincs jelölve hogy templom, akkor generál oda valami épületet.
továbbá az fs autogen épületei nem 1-1 kész asset-ek, hanem asset-ekből épülnek fel. tehát ha látsz egy házat, az alsó hangon 2-4-5 vagy még több elemből generálódik le. dev módban ezt jól látni is egy újrarajzolásnál, első körben egy blokk kerül le, majd arra jön még ez meg az.
w2xp féle autogen gyártó appot lehetne készíteni, de mivel ezen assetek meghívása közvetlenül még nem megy - és az fs-ben nincs deveknek használható facades rendszer - irdatlan mennyiségű 3d assetet kéne hozzá legyártani.
valamint ha egy adott régiót frissítenek, te is kezdhetsz mindent az elejéről, feltételezve hogy a javított régió javít az előző régió verzión :)
de ez az autogen folyamatosan változik és bővül, pl nem nagyon írták sehol, de a kezdetekkor még hiányzó magasfeszültségű oszlopok már kb mindenhol adottak, tehát folyamatosan fejelsztik az autogen import scriptet, hogy miket emeljen át a térkép adatbázisokból.