Apró sikerek: megtörtént az első sikeres GPS/Autopilot repülésem. :) A G530-as Garminnal felszerelt Cessna 172-est választottam, mert ott még megvan az analóg műszerfal nagy része is, én meg szeretem a mutatós műszereket. Könnyebb őket leolvasni mint apró, ugráló számokat bogarászni egy LCD kijelzőn.
Izlandi túra volt, kb. másfél óra, Reykjavik alól indultam északnak. A két végpont közé raktam 2 waypointot is hogy ne legyen teljesen egyenes az útvonal hanem kicsit kövessem a partvonalat. Nibron leírása alapján az autopilotot NAV módba raktam, így a gép követte az útvonalat. Rájöttem hogy a navin hogy tudok az egyes útvonal szakaszok közt is választani. Jó érzés volt hogy nem össze-vissza kóválygok az égen, hanem fokra pontosan hasítok a cél felé. :D Aztán felgyulladt a LOW FUEL lámpa és akkor kapcsoltam hogy felszállás után nem vettem vissza eléggé a fordulatot és a keveréket is a legdúsabb állásban hagytam, így zabálta a gép a benzint. :O Szerencsére így is elég maradt, de jó figyelmeztetés volt.
Egy baromi szép repteret sikerült a leszálláshoz választanom, Isafjordur (BIIS). Egy öbölben van, magas hegyekkel körülvéve, nagyon festői. Egy jó darabig nem fogom megunni ezt a játékot azt hiszem. :)
Ha pedig valaki kis, ismeretlen repterek közül rátalál valami szépségre örülnék ha megosztaná a felfedezését!