Ez igen! Nagy köszönöm hogy ilyen alaposan elemezted a kérdésemet!
A navigációs ismereteim elég hézagosak, valahol Beavis & Butthead és egy szomáli gépeltérítő szintje között lehetnek így sajnos nem értek mindent a részletes magyarázatodból. :( Megpróbálok azért reagálni a felvetéseidre, talán azzal is fejlődök.
-Frekvencia: a másodpilótát nagyon ritkán használom, néha megengedem neki hogy csevegjen az ATC-vel, de ennyi. Műszerfalon nem piszkálhat semmihez, én vezetek és kész. Szóval nem ő volt a tettes. Viszont! Én mindig még induláskor, a kifutón állítom be az ILS frekvenciát, és aktiválom is. Lehet hogy ez túl korai, és az Autopilot állítja át útközben? Így mikor ma újrarepültem az útvonalat ismét először az OLO-t fogta be. Beléptem a freki-állító menübe és az OLN frekije amit még indulás előtt a parkingban aktiváltam standbyon volt!
Ma módosítottam az útvonalat: hozzáadtam egy STAR szakaszt, amit szépen be is rakott a transition elé. (Félve vallom be de eddig nem tudtam mi az a STAR, gondoltam elvagyok én csillagok nélkül is de végül "ártani nem használ" elven tettem a flightplanbe egy ilyet is. Így komolyabbnak tűnik a terv, vagy vmi ilyesmi.)
Útközben két "esemény" volt:
1. az egyik képen látható a ma repült útvonalam. Ezt importáltam a szimbe. A gépen megnéztem hogy mik a waypointok, és találtam egy furcsaságot: az eprócs elejére az MSFS odaköltött egy saját waypointot, 33Ft repülési magassággal! Itt meg is gajdult a GPS, nem találta az ODILO-t. Oda HDG-vel jutottam el, a képen már a PO623-ra repülök, azt már tudta kezelni a GPS.
Megoldódott a dolog, de nem volt túl profi kinézete. Érdemes ilyenkor adni a 33Ft helyett egy normális, a tervbe illeszkedő magasságot?
2. a másik esemény meg a freki gikszer volt, de ott meg lehet hogy túl korán adtam meg a helyes frekit és azt az Autopilot vmiért standby-ba rakta. De mivel ez még bőven az intercept előtt volt (csak jelezte az MFD hogy befogott egy jelet, de más nem történt) így volt idő beállítani a jó frekvenciát. Innen GPS-en mentem, az interceptnél magától átváltott LOC-ba, mikor az ATC-től engedélyt kaptam akkor aktiváltam az APPR-t és simán leszálltam (mármint szomáli terrorista szinten simán...)
Megpróbáltam még kigyomlálni a LNM-ben az PO623 és a CF02 közti névtelen waypointot, de ezt önmagában nem engedi törölni, csak az egész transitiont.
Tegnap volt még egy kalandom: Düsseldorfból mentem Lübeckbe, LNM-ben beállítottam egy transitiont/approachot. A World Map-en megnyitva viszont egy teljesen más transition jelent meg. :/ Végül lerepültem az útvonalat gond nélkül, de fura volt. Ja, és itt is berakott egy "zavaró" waypointot az approach elejére... Látszik hogy vmit máshogy kellene csinálnom.
Szóval felbukkannak látszólag oda nem illő waypointok a terveimben, az LNM-ben és a szimulátorban is és nem tudok tőlük megszabadulni. :/