a gps már más tészta, mert lehet, hogy úgy programozták, hogy beállítsa az aktuális adót. de kisgépen ilyen nincs. nagy vason is csak az újabb elektronikával rendesen megpakolt gépeken van (Airbus 300-as sorozat, Boeing 747,777,787), de ott az FMS-ben van külön bejegyzés a használandó ILS-re, és annak course-jára. Úgyhogy valszeg ez az asobo műve. jó eséllyel azt szerették volna elérni, hogy valamennyire segítsenek a pilcsinek. de az, hogy rossz frekvenciát állít be annak oka van. nézd át az orly frekvenciáit, lehet rossz az adatbázis. végülis csak annyi a baj, hogy 110.3 helyett 110.9-et állít be:). lehet hogy azt az 1 karaktert elütötték.
előkerestem az orly térképeit, laza 181 oldal:).
a STAR-al most nem foglalkoznék, de útvonalat úgy terveznék oda, hogy mindenképpen a CAD VOR-ra repüljek. ha nem használnék gps-t, akkor is egy mérhető pontra tartanék. Onnan repülni az ODILO-ra (ez a 33-al radiál a CAD-től). a térképen ez úgy van, hogy a 33-as radiálon 5.2nm-re éred el a SOTIP waypoint-ot, továbbhaladva pedig 8nm-re következik az ODILO. Ezzel vége a STAR-nak, jöhet a transition (ODILO6S). fordulni 59 fokra és 11nm-re eléred a PO623 waypoint-ot. utána a vector következik, az 59 fokot kell tartani. így tovább haladva el kell érned a RWY02 glidescope-t (ez lenne az intercept) amit elkap a LOC s befordítja a gépet. ekkor lépsz be a final-ba, ezt 3000ft-n kell megejteni (ILS CAT I vagy LOC van). ha mindent jól csináltál akkor ebben a pillanatban 11.3nm-re vagy az OLN-től 17 fok irányban. ezt a magasságot kell tartanod míg el nem éred az OLN, 8.5nm távolságot (feltételezem ez a CF02). innen indul a 3fokos süllyedés. OLN 2.8nm-re éred el az outer markert (talán CF01), itt 1170ft-et jelez a térkép. OLN 1nm-re elhatározás.
tehát ha nem használok gps-t, akkor NAV.al repülök a CAD-ra, majd HDG 33-al, CAD-től 5.2+8nm-re. itt jön a vector HDG 59-el. ILS-t beállítani a NAV1-en (ha kell a course-ot 17 fokra). majd élesíteni a LOC-ot. így kell elérni az OLN sugárzását. amikor a LOC elkapja a glidescope-ot, 3000ft magasságon kell repülni és elvileg az OLN távolsága 11.3nm-on van (azért ebbe az időjárás kissé beleszól).
ha gps-el, akkor az útvonal CAD SOTIP ODILO. viszont ekkor még nyitott marad a vector, amit egy fix hozzáadásával meg tudsz oldani. amúgy a gps tud vectort repülni, de sokkal kényelmesebb, ha berakunk egy fix pontot. és ez a pont meg is van határozva. az amelyiket írtam (az azonosítóját nem tudtam elolvasni, PG801?). valószínű, hogy az a vectoron van. a vector egyébként nyitott, nyincs vége. tehát a repterv vmi ilyesmi lenne: CAD SOTIP ODILO PG801 CF02 CF01 FF02 RWY02.
az utolsó képhez: sebesség egy kicsit sok. 230kt alatt kellene tartani. a vectort pedig max. 210kt-al kell repülni. a magasságod jó, mert a CAD-on FL130, a SOTIP-on FL120 alatt, az ODILO-n FL100 van előírva.