azért egy pillanatra gondolj bele, hogy egyszerre hány ojjektum látható a képernyőn. majd forogj körbe. szerinted reális elvárni, hogy cache nélkül ott legyen ennyi cucc, egy olyan kapcsolattal amivel eleve a megbízhatatlanságával tervezünk? Mert a hálózati forgalom programozásakor a legtöbb problémát pont a megbízhatatlanság miatt kell megoldanunk, meg amúgy mindenféle kis trükköcskét bevetni a minimalizálás végett. Szóval kapcsold csak be, nem kell 256GB, mivel írtam, hogy 128GB felett semmit sem javít. A cache méretnek viszont olyan értéket kell választanunk, mellyel még éppen jó. Ha több azzal csak a cache találati arányát rontod. Tehát amennyiben kísérletezni szeretnél inkább a kevesebb értéket kell próbálni. 64GB vagy 48, 32 aszerint, hogy mikor lesz stabil. És ha megvan ez az érték ne emeld, mert azzal már csak elcseszed. Ezért van pl. az ARM processzoroknál is max. 64kB cache, az is bontva adatra és kódra, mert efelett nagyon megromlik a találati hatásfok.
Nekem a 128GB vált be, és mivel ez nem gépfüggő hanem a szoftver működik így (tehát nálad és nálam ugyanaz fut), ennek az értéknek kell jónak lennie nálad is. Sőt mindenkinél.
A többit bunny egész jól leírta. A nagyobb cache törléséhez több energia kell ha adattal írod felül és mondjuk nem kézzel törlöd. Ha ide-oda ugrálsz akkor keletkezhetnek szakadások mely két részre bontható. Az egyik ami még nincs betöltve, ezért a feldolgozó még fogja, a másik a cache területek felülírása. De ennek a legrosszabb esetben is 1 percen belül meg kell szűnnie (tételezzük fel, hogy nincs textúra hiba, mert ez már egy másik történet). Ha folyamatosan repülsz, olyankor a területek előtöltéssel kerülnek beolvasásra ezáltal jól elnyújtva azt az időt ami a megjelenítésig kell. Viszont ekkor lehet olyan, hogy nagyon nagy és bonyolult hierarchiájú adatméretű csomagok (tipikusan egy nagyon részletes reptér), egyszerre szeretne betöltődni (főleg ha gyors a repcsi), ilyenkor egy pillanatra megakadhat 1szer (rengeteg DMA kérés, megszakítás és átvitel születik). Ezt el kell fogadnunk nem tudunk vele mit csinálni.
Van egy apró trükk a területek kezelésének beállításához: mondjuk 3000ft magasságon elindítasz pl. egy b737-et robottal. A sebesség a lehető legnagyobb legyen (330kts környéke), ahol még nem tiltakozik. Majd állítsd át a time rate-et 2x és/vagy 4x-es módba. Így szemrevételezheted hogyan teljesít a szim. Ha nem jó, állítasz a dolgokon. Először a cache-t kell belőni, ekkor a grafikát ki kell venni a képből. ezt úgy szoktam, hogy a graf.beállítások mennek high-ba plusz az árnyékok mediumra. Ha belőtted a cache-t, utána lehet hangolni a grafikát. Ha valakinek a high a max. amit a gép bír akkor mediumra állítani (körülbelül 1-el lejjebb mint a normál beállítás). Ultráról pl. Low-ra állítani nem szabad, mert az megtéveszt, úgy nem lehet jól beállítani. A beállítások elkezdése előtt az időjárást statikusra kell állítani, mert az nagyon el tudja vinni. Nekem kábé az 5/8-ad felhőzet szokott jó lenni, clear-ben vagy overcast-al szintén nem jó.