nem szívesen, mert úgysem érted meg. nagyon röviden, magukról az msi komponensekről alapvetően el lehet mondani, hogy nagyon rosszul tervezték meg őket. amellett ha szakember lennél, akkor mondjuk ránézel egy lapra, és már sorolhatod is hibákat. rossz, elhanyagolt vezetőrétegek a nyák-on (mintha az lett volna a feladat, hogy minél zajosabb lapot tervezzenek). alapvetően a nyáktervezésből elspórolták az utómunkát (pl. keresztezések nem szabványosak, ill. nincs megfelelően méretre vágva), ebből később elég sok probléma lesz (zajgenerátor). amit pl. totál nem értek, hogyan lehet ennyire rosszul elhelyezni pl. a bypass kondikat (na ezzel több cég is eldicsekedhet). előírt helyük van, erre magasról szarnak rá. az alkatrészek profitorientáltak. az a lényeg, hogy minél több profit legyen rajta. Érdekesség, hogy anno pont az MSI volt az aki kitalálta, hogyan lehet selejtet gyártani, hogy ne legyen még veszteséges. Magyarán ha csinálok 3 modult és abból 2-őt visszahoznak, mit kell tenni, hogy az még nyereséges legyen. Namost ezeket a nagyfrekvenciás szarokat bazi nehéz megalkotni, hogy jól működjenek, az ilyesfajta szemlélet fel sem merülhet. Ha már repülős fórum: a Boeing-nél most pont ez a probléma, a profit felülírta a megbízhatóságot-biztonságot. Sajnos láttunk már ilyet (Mekkdöglesz), az akkori vezetés van már fölényben a Boeing-nél. És ugyanaz a hozzáállás mint ami már egyszer nem jött be. Már kezd látszani az eredmény. Az elektronikai gyártók között is van ilyen különbség. És az MSI sajnos pont a rossz oldalon áll. Csak olyan cuccot gyártanak ami még éppen működik, az számukra nem probléma, hogy a buszokon akkora zaj van, hogy pl. a memória használat javító algoritmusai állandóan aktívak. Ezek a problémák nálam úgy jelentkeznek, hogy idehoznak egy gépet, most már rutinból kidobálom ezeket a szarokat, rakok bele odavalót, és lényegében véget ért a javítás.
Úgyhogy lebeszélnélek róla, de tőlem azt raksz be amit akarsz. De majd ha panaszod lesz, mert most így a váltás gyanánt tulajdonképpen semmi pozitív eredmény nem lesz (mondjuk maradnak ugyanezek az fps-ek), akkor az csak a saját hülyeséged lesz, mert volt aki szólt. Amúgy ismerve kábé erre számítok, bár picit gyorsabb lesz a DDR4-ről, DDR5-re átállás miatt. A DDR5 adatbusza duplaszéles, így nem dual-ként látszik, hanem quad-ként. Viszont ez nem igazi quad, mert csak egy lane-en játszik. Az, hogy 3600-ról állsz át 5600-ra igazából nem számít, mert a 3600-as memória használatához sokkal kevesebb ciklus kell mint az 5600-ashoz. Az a helyzet, hogy a DDR5 memóriák elérése még mindig nem ideális, bár már sokat javítottak a bevezetés óta. Nagyon durván ki lehet számolni a különbséget: a memóriának a teljes ciklus idejével számolva elosztod a frekvenciát. tehát (3600(freki)/36(ciklus))=100 milló ciklus másodpercenként. Ugyanez 5600/80=70 millió ciklus. Ebből is látszik, hogy a DDR5 memóriáknál azért van még mit csinálni. Namost ez csak egy ciklus érték, ehhez hozzájön még a technológia, történetesen a DDR4-nél a dual, ez azt jelenti, hogy címzésileg tényleg 100m ciklus van, de az adat szempontjából 200m mivel dual. A DDR5-nél ugyanez, azzal a megkötéssel, hogy az nem teljesértékű quad (de most legyünk egyszerűek), tehát címzésileg 700m, adatilag 70*4=280m. Ennyi a különbség a két modul között nagyvonalakban. De ebből már látható, hogy akkora különbség nem lesz. Elvileg itt most kb. 40%, de címzési ciklusok miatt ez csökken, véleményem szerint max. 25%-al lesz gyorsabb a memóriakezelés. Feltéve ha nem tesz be ennek az alaplap. Ezért az eredményért mennyi pénzt kell elégetni?