Nagyon egyszerű. Bekapcsolod a háttértár monitorozást, és megnézed mennyi adatot olvas csak az idő alatt mire elindul az alkalmazás. Egyből érteni fogod. Azután úgy hagyod, repülsz egy kicsit és szintén meglesed mennyit olvasott. És az az olvasás azonnali, ott nincs idő holmi fejek mozgatásával szórakozni/várakoztatni. Nekem 3000MB/s-es az olvasásom (SSD-k raid-el) és észreveszem, a textúratöltögetéseket.
Ma már minden kb.10GB feletti játéknál elvárt az SSD, mert a textúrát száma és minősége csak növekszik, elég csak megnézni mennyit tart egyszerre a memóriában egy bármilyen játék. És ha már itt tartunk egyre több játéknak kevés már a 16GB memória. Pl. ennek is. Ha jó pár óra után folyamatosan kidobál, igencsak sokat lehet javítani a 32GB-ra bővítéssel (kipróbáltam).
A textúratöltögetésen és a memóriahasználaton elég sokat fognak még javítani, ugyanúgy mint a P3D esetében, de az egyre több addon megjelenése pedig el is fogja vinni azt amit az optimalizálással nyerünk. Mi már ezt lejátszottuk párszor.