Tapasztaltabb kollegákat kérdeznék: az ATC bugos, hogy össze-vissza magasságokra küldözget, vagy van ennek realitása?
Példa: tegnap Írországból repültem Gatwickre, ILS leszállással, műszeresen. Az út nagy része lement normálisan, az "arrival" waypointoknál az ATC fokozatosan levitt 16.000-ről 4.000 lábra. Utána az első "approach" kordinátánál jött a kérés hogy legyek má' olyan kedves és húzzak fel 21.000 lábra. Próbáltam alkudozni (request lower cruise altitude) de nem volt rá vevő. Volt 3 perc a következő waypointig, addigra fel is kapaszkodtam a kért magasságra, ekkor megszólalt a rádió hogy ereszkedjek 3.000-re!
Relatíve kis géppel (Grand Caravan) repültem. Elképzelhető hogy a forgalom (mégiscsak Gatwick) miatt így akart eltakarítani a nagy gépek útjából az ATC? Vagy szimpla bugról van szó? Próbálok szabályosan repülni, betartani az ATC utasításait, de ha ült volna mögöttem 10 ember azon a Grand Caravanon szerintem egy raklap Dedalon és 100 hányózacskó sem segített volna rajtuk. :)