"Valszeg ezért van még az SDK-ban az weather szekció letiltva."
Azt azért nem tartom annyira életszerűnek, hogy egyébként van SDK, de egy komponensre(időjárás) nincs. Üzletpolitikai oka sem lehet. Inkább olyasféle oka lehet amit írtam, hogy egyelőre nem lehet kiadni mert tulajdonképpen nincs készen, vagy pedig mivel külső modul felhasználásával készült, a külső fejlesztő nem adott hozzá SDK-t vagy a publicitást letiltotta. Ilyenek a cégemnél is előfordulnak, mi is használunk elég sok 3rdparty modult/komponenst/forrást/akármit. Van amikor fel kell tüntetni a külső fejlesztőt, olyan is van amikor viszont nem szabad. Van olyan, hogy nem terjeszthetjük tovább a külső modul funkcióit, ilyenkor ha lenne SDK, abba sem tehetnénk be. Bár van kiskapu, mert ha én írok egy interface-t és ott átkódolok, akkor az már a sajátom, attól függetlenül, hogy 3rdparty-t használok. Nem olyan egyszerű, ezért is gondolom, hogy itt inkább csak ez a kétféle eset lehetséges. Majd meglátjuk mi lesz: ha később lesz weather SDK, akkor most még nincs kész, ha pedig nem, akkor valszeg jogi kérdés. Illetve ha a jogi zárlatot sikerül feloldani, akkor is lehet később SDK.
A REX-et speciel tudom, hogyan oldotta meg: a SimConnect-et használja. Ez egy funkciókönyvtár (dll), amiben van egy rakás függvény amivel a szimmel lehet kommunikálni. Horogfüggvényekkel eseményeket elkapni, triggereket tenni változókra, vagy akár egy komplett repülést levezérelni. Az MSFS SimConnect alapja az FSX változatból készült (ami egyébként kísértetiesen hasonlít a P3D-éhez). Az MSFS-ben elég sok függvényt kivettek, de maradt még benne bőven. Az időjárást is lehet így vezérelni. Megmaradtak vagy adaptálták azokat a függvényeket amelyekkel a lokális időjárás paramétereit be lehet állítani. Így ha van egy külső engine ami letölti, dekódolja az időjárást, akkor a simconnect-en keresztül át is adhatja (injektálásnak hívjuk). Azért van vele egy nagyon nagy bibi. Mivel csak a lokális környzetet befolyásolhatjuk, ezért az eredmény rögtön látszódik. "Rángatni" fog az időjárásmotor. Lehet smootolni, de csak a külső alkalmazásban folyamatos injektálással. Minden injektálás után a szimulátornak be kell állítania azt a környezetet amit kapott. Ez elég időigényes feladat tudjuk miért. Ezért nem jó ez a megoldás. A REX a SimConnect oldaláról közelítette meg a problémát, egyáltalán nem kellett neki a weather SDK. Viszont így csak egy elég rosszul működő motort lehet előállítani (mondjuk a REX ebben profi:D). Vizuális kinézethez hozzá sem nyúlnak. Kaptam a REX-től kipróbálásra egy példányt, az eredmény az volt számomra, hogy tök mindegy melyik motort használom. Egyik sem jó, de az MSFS belső motorja talán jobb. Egyáltalán nem reális de együtt lehet vele élni, szerintem a REX csak ront rajta.
Meglátásom szerint jelenleg repüléshez az XPL a legjobb az FD miatt. A táj is olyan, hogy lehet VFR-t csinálni. Megvannak a városok erdők, tavak, folyók, utak, vasútvonalak, ami kell. A templomtornyok nincsenek, de eddig még nem okozott gondot. Stabilitásban az XPL (nálam a P3Dv4 is) össze sem hasonlítható az MSFS-el. Az MSFS bárhol, bármikor elszáll, egyelőre teljesen instabil. Jó, lehet mondani, hogy ezt most adták ki, de mivel nekem megvolt a P3D és az XPL11 is kiadás óta, tudom, hogy egyik sem volt ennyire instabil. Az XPL11 RTM verziójánál is pont a stabilitásnak és a majdnem lagmentességnek örültünk. A P3D 64 bites verziójánál még meg is lepődtünk, hogy mennyire jól sikerült, mi speciel sokkal rosszabbra számítottunk.