Nálam ATIS, ATC és a live weather tökéletesen más valóságban élnek.
C152-vel este Debrecenből megyek LHBP-re, 20 mérföldről már látom a pályafényeket, olyan tiszta idő van. Egy megveszekedett felhő sincs az égen, semmi köd, semmi esőfüggöny.
Kérem a leszállási engedélyt, torony visszaszól: request denied, a reptér IFR módban. 5 mérföldre, mikor már behelyezkedtem final-re, tettem még egy próbát. IFR van még mindig. Leszartam, leszálltam. Kristálytiszta időben.
Legközelebb ugyanez: ATIS szerint 9 miles visibility, de 20-ról már rendszámokat tudnék olvasgatni.
Romániai just for fun repülésem: térkép szerint eső kellős közepén van a departure. Játékban: nuku eső, de azért a korlátozott visualt legalább berakja (aminek ugyebár esőnek kellene lennie, csak épp ez se a szélvédőn, se a betonon, se a levegőben nem figyelhető meg). Elemelem, kinézem a célrepteret, kérem az ATIS-tól a jelentést.
Visibility: 10 miles. Korrekt, irány oda. Mondanom nem kell, hogy addig se lehetett ellátni a célnál, mint a startnál. Nemhogy 10 miles nem volt, de 1 is alig (folyamatosan kértem a jelentést, nehogy az legyen, hogy 20 perccel korábbi infokra alapozok).