Ahogy már többször leírtam, Budapesten még télen is releváns a közlekedés hatása, nyáron pedig ez a domináns, de a belvárosban ahol gyakorlatilag távfűtés vagy földgáz alapú tüzelés van ott messze a közlekedés az elsődleges kibocsájtó.
Egy friss tanulmány szerint Budapesten a téli időszakban a közlekedést is magában foglaló fosszilis tüzelőanyag égetés a teljes széntartalmú aeroszol kibocsátás 36%-át, míg a háztartási tüzelést is magában foglaló biomassza égetés 40%-ot teszi ki (Samla és mts, 2017).
Budapesten a közlekedési eredetű légszennyezés a legnagyobb tehertétel a lakosság számára, jelentős részecske-, nitrogén-oxid és ózonszennyezést okozva, vidéken pedig az avarégetés, fűtés és az ipari kibocsátások, például a hulladékégetők, erőművek szennyezése.
"Annyira egyértelmű ok-okozati következménylánc, hogy csak az idióta városvezetés nem látja."
Látni szerintem látják, csak pénz nincs a megoldáshoz. Folyamatos stadion építgetés helyett olyan beruházások kellenének ami tényleg javítják az emberek életminőségét.