És egy 90-es évek beli lapotot lehet ma használni? Nem. El lehet adni? Nem.
A Tesla hatótávolsága semmit sem nőne, ha lentebb adna a gyorsulásból, mert a kisebb teljesítményű elektromotor alig kisebb tömegű. Gyakorlatilag meg sem érezni a a tesla, ha csak 300LE lenne benne. Ilyen bazári majomkodással lehetett csak eladni a teslát.
A töltés alapú energiatárolásnak van egy felső korlátja, mert okkal van az, hogy ha kémiai kötéseket bontogatsz, annak más az energiasűrűsége, mint a töltések pakolgatásának. Ahogy a atomok hasításának is "picit" fentebb van a esűrűsége, mint a kémiai kötések bontogatásának.
A kémiai kötéseteket ismerjük jó rég. A másik elvi korlátja röhejesen alacsonyan van. És drága is. Még, ha olcsóvá is tudnád tenni akkor is több száz kilós akksikpakkokkal kell rohangálni.
Ezen felül n+1-szer el lett monda, hogy a villanykocsinak messze nem csak az akksi a gondja. Az csak egy a sok közül...
Tömegesen tölteni őket a jelenegi griddel lehetetlen lenne még lassan is. Nemhogy gyorsan. De persze ezt is egyesek elintézik egy legyintéssel, hogy "majd kiépül".
Ja persze. Aztán, amikor meglátják a valódi árát, akkor hóóóóóóóóóóóóóóó...
Nem viccből kerül már annyiba a töltés, amibe. Úgy, hogy tömegességről szó nincs és nincs is rajta jövedéki adó sem. Mert csak... A benzinen bezzeg van.