A Tesla névlegesen (valóságban nem jön ki főleg nem autópályázva és télen) 600 km táji csontra lemerített hatótávja. Ami inkább 400.
Ehhez jön ki a 2,3 tonnás tömeg, amiből csak a 85 kWh-s akkupakk tömege 560 kg tája.
Te tényleg azt hiszed, hogy 800-1000 km-re nőne, úgy, hogy egy kisebb villanymotort teszel bele? Ennyi lövésed nincs az arányokról? a.
Model S’s motor generates 362 horsepower (according to the official specs), and only weighs 70 pounds. Ez 32 kg.
Ha kicsit kisebb motorokat teszel bele, akkor nyersz kb. 2x5 kg-ot Ha meg egyet akkor is kb. ennyit.
Ez kb. akkora butaság, mintha azt mondanád, hogy ez airliner hatótávolsága 30%-kal nő attól, hogy 200 utas helyett 195 utazik rajta.
Ne haragudj, de az ilyen beszólások miatt tolod fel az ember vérnyomását.
Attól, mert kisebb teljesítményű az elektromotor, attól az elfogyasztott energia adott teljesítménynél nem változik. Egész egyszerűen azért van két db motor, mert annyira olcsó ma a villanymotor, hogy ez belefér és lehet vele PR bullshitet lőni. Semmiféle gyakorlati előnye nincs ekkora teljesítménynek. Két sokkal kisebb motor is megtenné, csak a kocsi árában ez kerekítési hiba amikor +12 ezer dollár volt pár éve az USA belsős piacán a 85 kWh-s akupakk.
A griden semmit nem tudsz "átvariálni".
1. Ha csak 10% lenne elektromos autó és mindenki otthon és lassan töltené, akkor is kb. eltűnne az éjszakai völgy. Ennyivel több áramot kellene termelni. Ez azt jelentené itthon, hogy ma minden menetrendtartó erőmű kb. majdnem zsinóráramot termelni. Ennél több kocsinál az erőműpark simán nem tudná teljesítményt sem biztosítani...
2. És akkor ez még nem tartalmazza azt, hogy az adott cella és feszültségszinten és a végpontokon mi lenne...
Alig 1-2 éve volt, amikor egy nem szégyenlős talán MAVIR-os ember kimondta, hogy h a Bp-n kicsit is tömegessé válna a villanyautózás, akkor a város szélén levő 220 kV betáp kábelek igen hamar elfogynának.
Ez a túlsó végéről is igaz. Ha mindenki elkezdene otthon töltögetni, akkor kb. társasház szinttől felfelé lehetne az összes trafót cserélni. Ha utcai gyortöltőket is akarsz, akkor meg hajjaj.... Nem tűnik fel, hogy miért csak 22 kW-os töltők vannak Bp-n talán néhány kivételtől eltekintve? Mert ennyit bír el a cella.
A kevés letett gyorstöltő azért van bivalybasznád külsőn a település szélén, mert ott találnak közeli nagy trafót, amiről le lehet ágazni és egy végponton elbírja a 100 kW feletti lökéseket is.
Szerinted ezeket ki fogja fizetni? A sima töltők extra trafó nélkül annyira drágák, hogy a 37 Ft/kWh áramból lesz 110-130 Ft/kWh, ha 22-50 kW sebességgel töltesz. A valódi gyorstöltésnél meg 200 Ft/kWh felett van.
Na, szerinted miért? Mert atomkapzsi mindenki? Nem. Így jön ki a megtérülési matek úgy, hogy ne a Holdban legyen az.
Szóval itt nem csak a grid átvariálásáról van szó.