Tud emelni, csak egyreszt instabilabb valtas kozben, masreszt ahogy a kepen is latszik, ha athajtjak vizszintbe a rotorokat, akkor nagymertekben lecsokken a teherbirasa, ezert csak kismertekben donthetik oket a szallitas soran. Emelkedesi helyzetben hagyott rotorokkal meg eleg nehez gyorsan repulni es raadasul ebben a pozicioban a leginstabilabb a jarmu. Egyszeruen nincs kulon emelo es meghajto rotor. A cikkben szereplo jarmuben meg van, megfelelo erotartalekkal. Ugyanis a maximalis elorehaladasi sebesseghez csak a teljesitmeny ketharmada kell. A maradek tisztan mehet az emelesre, a teljes ut alatt. Egy tiltrotoros gepen ehhez oriasi szarnyak kellenek es eleg teljesitmeny tartalek, hogy fel tudjon gyorsulni addig amig a szarnyak mar hatekonyan emelnek is.
Ezzel szemben ha van dedikalt emelo rotor es meghajto legcsavar, akkor a gep tud vizszintesen gyorsitani, az emelesi ero csokkentese nelkul. Persze ehhez eleg nagy energiatartalek kell a hajtomuvekben, ami a cikk szerint megvan. Nem veletlen, hogy alapvetoen nem a fo legcsavarokat dontik elore a gyorsitashoz, mert akkor semmivel nem allna jobban a tiltrotorosoknal.