Én erre akkor azt tudom akkor mondani: "De mi köze ennek a témához?"
Ha nem akarsz párhuzamot vonni az IT-val akkor ne tedd, ha mégis akkor meg ne pampogj hogy a saját magad által behozott analógiára mer reagálni a másik.
"Az autó vásárlása, annak fenntartása és annak taxi üzemmódban tartása a nagy pénz. Az sok"
Tévedsz, a humán erőforrás költségei igencsak összemérhető szinten vannak az egyéb költségekkel(minél magasabb az adott ország bérszintje annál nagyobb a súlya), a taxis saját magát is fenntartja, eszik-iszik, nyaral, orvoshoz jár, járulékot fizet, lakhatása van, gyereke van, stb. Ezek egy pár éves ciklusban már jóval meghaladják az autója költségeit. Az automatizálásnak szektor-függetlenül az az előnye hogy ilyen költségek nincsenek, hasonlattal élve nemhogy járulékot nem fizet a CNC eszterga után a gyár hanem leírja mint költség, szemben a humán esztergással. Az már csak hab a tortán hogy a gép precízebb (lesz), és mondjuk a biztosító is azt mondja hogy nem felárat kér azért mert taxi hanem kevesebbet azért mert egy szabályos önvezető és valszeg mindig a másik lesz a hibás egy balesetnél. Nyilván vannak plusz költségek is, pl. SW fejlesztés vagy liszenszelés, de az előbbi hosszabb távon relatíve alacsony szinten tud majd stabilizálódni, ezért akar mindenki magának ilyet, és nem a másodikat.
"Nem érted, hogy nem akar semmi mást az uber csak azt a qrva 25%-ot?"
Az Uber valójában 100%-ot akar, önvezető taxit. Ameddig ez nincs addig olyan árat határoz meg ami a piacon még versenyképessé teszi a szolgáltatását, nem kötelező sem Uber sofőrnek lenni, sem utasnak, van alternatíva, de ha olyan bérszintet és fuvardíjat tud az Uber adni/kérni amire van piaci kereslet akkor lesz utasa és sofőrje is, és ha ügyes volt akkor peddig pozitív pénzügyi eredmény is keletkezik nála.
"Mit? Elmondtam már neked, hogy mi a taxi. Te még ezt sem tudod, ezt sem sikerült megértened?"
A valóság az hogy már megcsinálták az önvezető ’taxit’, ami szerinted lehetetlen. Level 4-nek minősül mert területileg korlátos, idővel nőni fog a lefedettség, de aki ma Phoneix külvárosaiban ilyen autóval utazik az már ma is a taxisok/Uber piaci részesedését csökkenti.
"Ez a waymo kütyü ez nem taxi, ez annak az illuziója"
Indoklás? Beülsz (adott területen belül) elvisz, A-pontról B-be, ezért neki fizetsz és nem hívsz Uber-t vagy hagyományos taxit, valóban mondhatod hogy nem taxi, hanem annak a helyettesítő terméke, az elnevezés itt szvsz. nem túl lényeges, a waymo driverless ride-hailing service-nek aposztrófálja, a köznyelvben ez biztos nem fog így élni, az Uber is frappánsan önálló fogalmat tudott létrehozni a saját nevéből, meglátjuk mi lesz a névvel.