Az elektromos auto egyebkent azert jo, mert nem fustol. Egyaltalan nem nyom oxidokat az ember kepebe ahol uzemel. Megujulo vagy atomenergiarol hajtva pedig sehol sem. Teljesen akkor lesz zold, ha az energiatermeles es az eloallitasahoz szukseges techologia is szensemleges lesz. De ahogy az elso benzinesek eloallitasahoz is gozgepeket kellett hasznalni, ugy az elso villanyautok eloallitasahoz is koolajos gepeket kell hasznalni. Aztan kesobb mar a banyakban is elektromos banyagepek es domperek lesznek es akkor a teljes termelesi lanc atallasa befejezodott.
Miert dragak a Teslak? Mert iphone stilusu termekek. Az apple is aranyaron adja a javitasokat, de attol meg van olcso kinai telefon. Lesz mellettuk olcso kinai elektromos auto. Lehet, hogy nem lesz benne motorizalt ules, sot motorizalt ablak sem, de a fedelzeti szorakoztato rendszer is felesleges luxus, de 2700 dollar helyett 270 vagy az is lehet csak 27 dollar lesz bele az uj kozponti egyseg ha cserelni kell. Az uj apple M1 processzorok is tizedere veszik vissza a gyartasi koltsegeket a korabbi valtozatokhoz kepest, szoval lehet olcson is csinalni, majd ha a kinaiak lemasoljak oket akkor lesz olcsobb alternativa.
ps: A Teslak eseteben a flash azert kopott el, mert az autok folyamatosan rogzitik a kamerakepeket baleseti elemzeshez es netre valo felolteshez es a ha kis hattertar van csak bennuk, akkor nagyon gyakran irodik felul a teljes tarolo. Ettol egy ido utan elkopik. A tervezesi hiba az volt, hogy nem gondoltak erre es nem konnyen cserelhetore terveztek oket. A tobbi autoban nincs teljes adatrogzitesu fekete doboz, igy nem is eri akkora terheles a hattertaraikat. (sok regebbi autoban hattertar sincs, mert nincs fedelzeti operacios rendszer alapu die by wire rendszeruk) Az onvezetesnek egyik feltetele, hogy legyen hozza szamitogek es igy elobb utobb minden autoba kelleni fog egy (vagy tobb). Ezeket olyan gyakran illene cserelni, mint a telefonokat, tehat idealis esetben evente, rosszabb esetben 3 evente, de utanna 5-6 ev korul ugyis meghalnak maguktol. A kozponti rendszer csereje nem jelenti azt, hogy autot ki kell dobni, de ha lejebb tudnak vinni az aksicsomagok gyartasi koltseget, akkor lehetne ugy tervezni oket, hogy amire elkopik a flash, addigra elkopjon az auto tobbi resze is. (aksi, futomu, stb.) Igy kb. amire elkopik a gyari gumikeszlet a kocsin, addigra pont csereerette valna az egesz jarmu. Ahogy iphone eseten ha valaki nem engedheti meg maganak, hogy evente ujat vegyen, akkor lehet nem kellene iphone-t vennie, ugy autok eseten is ha valaki nem engedheti meg maganak, hogy 3 evente uj autot vegyen, akkor lehet nem kellene autot vennie maganak. (ha kell a munkajahoz, akkor menjen olyan nemzetkozi ceghez dolgozni ahol adnak hozza) Legalabbis ez a jelenlegi nemzetkozi konszenzus.