A Cyberpunk 2077 nem teljesen RPG. Maguk a fejlesztők is "open-world action-adventure" játékként hivatkoznak rá a weboldalon, náluk pedig nem hiszem hogy mi jobban tudnánk.
Szerintem egyébként nem csak rendőrségi akcióban és forgalom AI-ban gyenge a játék, ott van pl. az interakció. Be tudod járni a várost, be tudsz menni néhány épületbe, de igazából nem tudsz csinálni semmit, a kocsmában még egy italt sem tudsz kérni, az utcai kaja árus egy mondattal elzavar, az utcán egy padra sem tudsz leülni. Ennél még a 2011-es Skyrim is többet nyújtott.
Aztán ott vannak az NPC-k. Több ezer egyedi NPC-t ígértek, akik élik a saját életüket. De sajnos ez sem így van. Egy NPC addig létezik amíg a szemed előtt van, sőt, néha a szemed láttára spawnol és tűnik el, és amíg szem előtt vannak, addig se nagyon csinálnak semmit. Aztán ott vannak a 2D-s modellek, YouTube-on is találni róla videót, ha kimész a városból és figyeled a távoli forgalmat, akkor kb. SimCity szerű 2D-s papírautókat látsz. 2020-ban (majdnem 2021-ben), ilyen gépigény mellett ez egyszerűen csapnivaló. Szóval messze több probléma van itt mint néhány bug és néhány gyengébb open world elem.
Ugyanakkor vannak erősségei is, ahogy Te is írtad, a sztori, a karakterek, a grafika (bár nekem ront az összképen a helyenként későn betöltő textúra és a semmiből előtűnő tereptárgyak), valamint a zene is telitalálat. Ezek ellenére viszont a játék messze van a mestermű jelzőtől szerintem, mert alapvető hiányosságai és helyenként nagyon gyenge megoldásai vannak, amiket nem kevés idő lesz pótolni/javítani. Mondom ezt úgy hogy nekem közel 40 órám van benne, PS5-n.