Amit a kereslet – kínálat dolgában írsz, az csak részben igaz. Mert egyrészt igaz, hogy amíg nem volt kristálycukor, addig nem is volt rá kereslet, vagy amíg nem volt autó, addig nem is volt rá kereslet, mert nem is lehetett. De igény lett volna rá bőven.
Az a jelenség, amiről te beszélsz, azonban csak a 2. vh után kezdett megjelenni az USA-ban, a szétlőtt Európában meg néhány évtizeddel később. Amikor a piac reálisan nézve már telítődött. Az emberek többségében amúgy is megvan a hajlam, a vágy, hogy új dolgokat vegyenek, mindig is megvolt. Ha kell, ha nem. Csak keveseknek volt pénze rá. Amikor a piac telítődött, de az embereknek még mindig volt pénze, akkor feküdtek rá a gyártók és kereskedők a reklámra és a minden irányú agymosásra, hogy az emberek akkor is vásároljanak, ha nem kell, hogy emberből fogyasztókká váljanak. Hogy függővé váljanak, amiért feladják addigi értékrendjüket. Amit észre sem vesznek, vagy ha igen, akkor megmagyarázzák maguknak.