" A Facebook mellett számos fejlesztő is úgy vélte, hogy az internetezők kétharmada nem fogja ezt az engedélyt megadni és ezáltal a piac szereplői komoly reklámbevételektől eshetnek majd el. "
Most komolyan azért akarnak perelni, mert az Apple a userekre bízza a döntést, hogy hozzájárulnak-e az adataik felhasználásához?
"Ezzel párhuzamosan az Apple ellen felmerült az a vád is, hogy a módosított gyakorlattal a saját szolgáltatásait hozta kedvezőbb helyzetbe, és azokkal más piaci szereplők, például a Facebook az eddiginél nehezebben tudnak majd versenyezni."
Ez a vád csak akkor állna meg, ha bizonyítani tudnák, hogy az App Tracking Transparency-t az Apple szolgáltatásai meg tudják kerülni. Ha ilyenről nincs szó, akkor pedig bezony, az adatvédelem már csak olyan, hogy az olyan cégeket, amik az üzleti modelljüket adatlopásra építik, azokat sajna versenyhátrányba hozza.