Semmi, pont ez a lényeg, hogy nincs túlbonyolítva :) (számomra legalábbis)
Nem hardcore annyira, mint a többi, kvázi nem bünteti a játékost hanem inkább jutalmazza, tényleg aránylag egyszerű szabályokkal dolgozik. Pl nincs éhség és szomjúság miatti halál vagy debuff, ami miatt folyamatosan kaját és vizet kajtatsz, de ha figyelsz arra, jól legyél lakva, akkor jutalmaz a rendszer. Repair/javítás sem arról szól, hogy előbb beszerzel rakás nyersanyagot hogy gyárthass páncélt és fegyvert, mert megint, hogy ezeket javíttasd úgy, hogy közben megint nyersanyag után kajtatsz, mert közben a több felszerelés is kopott. A legtöbb survival játékban (szinte mindegyikkel játszottam vagy játszok, imádom a genret) a játékidőd 60-70%-a a nyersanyag utáni hajsza, mert valamelyik alrendszer miatt KÉNYSZERÍTVE vagy erre.
A többi survival elem ismerős innen-onnan (vizes ruha, eső, hideg, meleg, kifulladás, használat alapján fejlődő skillek, nyersanyagok és/vagy eszközök kombinációja, stb.), de minden reálisnak tűnik egyelőre, passzol a világhoz.
Plusz nagyon tetszik a fizika jelenléte a világban, azt hiszem senki sem számított arra, hogy fakivágás után agyonüti a kidőlő fa, vagy amikor a kivágott farönköket darabolod, az egyik elindul a lejtő és agyonnyom :) Az építésnél is számít mindez, simán összedől a viskód, ha nincs elég gerenda vagy támasz. Plusz a felszínt módosíthatod, amely megint ad egy új aspektust az egész bázisépítés dolognak.
Hja, és bár írtózom a pixelgrafikától (semmi bajom a régi játékokkal, amin felnőttem, az újkori, direkt "pixelgrafikás" stílusra gondolok), de ez most a határon mozog és sose hittem volna, hogy ezt mondom egy ilyen stílusú játékra, de pixelgrafika ide vagy oda, a Valheim gyönyörű.
Alig várom, hogy hétvégén folytassam a felfedezést, mert fél-egy óra nem elég, ha leülsz, tutira ottragadsz órákra :)
Persze vannak hibái is, de hát most jelent meg, EA a játék, van roadmap, majd kiforrja magát.