Szerintem a vízipar meg még erősebb, az tehet mindenről, mert oda tartozik a hajózás, halászat, vízi-erőművek, csatornázás, ivóvíz szolgáltatások, közvetve az üccsi, ital sörgyártás, és az egész egy militarista állami szervezet védi, haditengerészet és a partiőrség több százezer emberrel! :O
Szal szokásos érzékenytő infografika, összedobált infókból.
Az olaj szektor gyak nagyrészt a közlekedésben érdekelt az üzemanyag termelésen kersztül, ezer szállal inkább ahhoz kapcsolódik, áttételesen kapcsolódik az energia szektorhoz (gáz). Szal nincs igazából a közlekedésen belül alternatívája, azt a pár elemesautót világszerte egyelőre hagyjuk. Az olajipar ezenkívül a vegyiparnak is fontos alapanyagot szolgáltat. Lobbi tevékenységet tekintve ezért is külön kezelik.
Szóval koncentráljunk inkább a elektromos energia szektorra, amiből az olajlobby gyak így ki is esik. Ott meg egyrészt akkor egy nagy ürességet látok, csak mert akkor a nukleáris energia ipar az most pl. micsoda? Zöld, vagy nem zöld?
Itt azért sokkal kiegyenlítettebb a helyzet a lobbizást tekintve a piac fosszilis, nem fosszilis és alternativ szereplői között.
És azt se feledjük el, hogy a zöld cégeket folyamatosan tömik állami pénzekkel, kb. 3X annyi támogatásban részesülnek, mint az ellen oldal, kb. 11 Mrd $, vs. 4 Mrd $.
Csak mielőtt megsajnálnánk a szegény éhkoppon élő zöld-lobbistákat. ;)